Byd velkommen til Peder Hansen

Foto: Vejle Boldklub

46-årige Peder Hansen er ny målmandstræner i Vejle Boldklub.

Af Daniel Abedeny | 11. juni 2024

András Gángó skifter til AGF, og fremover bliver det Peder Hansen, der bestrider stillingen som målmandstræner for Vejle Boldklubs 3F Superliga-hold.

Peder Hansen har senest været målmandstræner i belgiske Royal Antwerp F.C. under cheftræner Brian Briske, og den garvede målmandstræners erfaring fra dansk fodbold er hentet fra et fem sæsoner langt ophold i AC Horsens.

Om udvælgelsen af Peder Hansen som den mand, der fremover vil have træneransvaret for målmandsposten, udtaler Marius Adrian Nicolae, sportschef i Vejle Boldklub, følgende:

- Først og fremmest vil jeg gerne benytte denne lejlighed til at takke András Gángó for det gode arbejde, han har lagt i sine tre sæsoner i Vejle Boldklub, og ønske ham alt held og lykke i fremtiden. Skiftet på stillingen som målmandstræner er ikke opstået pludseligt, og tiden har derfor tilladt os at være grundige i vores rekruttering af András Gángós afløser. Undervejs i den proces, og baseret på flere gode referencer fra vores netværk, fremstod Peder Hansen hurtigt som den rigtige kandidat.

Læs også: Sådan forløber opstarten

- Peder Hansen er en erfaren målmandstræner med en god profil, og det er min klare overbevisning, at han både fodboldfagligt og menneskeligt passer godt ind i vores trænerstab. Fra sin tid i Belgien har Peder tilegnet sig væsentlig erfaring med arbejdet i en international spillertrup, og han har arbejdet med flere dygtige målmænd i Danmark.

- Peder Hansen er en del af Vejle Boldklubs førsteholdsstab fra dags dato og vil have første arbejdsdag i forbindelse med opstarten. På vegne af alle i og omkring klubben byder jeg ham velkommen.