Rekrutteringsprocedurer

På Vejle Boldklubs akademi er den rekrutteringsansvarlige bindeled i alle dialoger vedrørende mulige klubskifter – uanset om det er en henvendelse fra Vejle Boldklub til en klub og dernæst spiller eller en henvendelse fra forældre til Vejle Boldklub.

Den indledende kommunikation mellem Vejle Boldklub og klub/forældre er altid pr mail – efterfølgende dialog kan være mail/telefon og fysiske møder.

Kommunikation foregår aldrig gennem sociale medier eller direkte til spilleren.

Uanset henvendelsens karakter og ophav, så er det et krav internt på Vejle Boldklub akademiet at den indledende dialog altid foregår mellem den rekrutteringsansvarlige og Vejle Boldklubs kontaktperson i partnerklubben. Hvis en spiller ikke er fra en Vejle Boldklubs partnerklub foregår dialogen med den sportslige ledelse i den pågældende klub. Og Vejle Boldklub ønsker ikke at se/møde en given spiller før en god og konstruktiv dialog med spillernes klub – herunder vil Vejle Boldklub også opfordre alle til at have dialog med egen klub inden en potentiel henvendelse til Vejle Boldklub.

Ingen trænere eller ledere i Vejle Boldklub må kontakte spillere eller forældre – medmindre de af den rekrutteringsansvarlige har fået besked derpå.

I tilfælde af kontakt med ønsket om prøvetræning eller klubskifte forventes alle i Vejle Boldklub ligeledes at overdrage denne dialog til den rekrutteringsansvarlige.

I tilfælde af prøvetræning eller lignende vil en spiller altid tilbydes en afsluttende mundtlig samtale med cheftræner og/eller rekrutteringsansvarlig.

I tilfælde af klubskifte vil den pågældende spiller tilbydes en plads på akademiets hold for årgangen og evaluering af klubskiftet vil i så fald ske efter 3 måneder via en snak mellem spiller/forældre og rekrutteringsansvarlig og via de mange årlige samtaler mellem trænerteam og spiller/forældre om både trivsel og udvikling.

Hvis en spillers forløb på Vejle Boldklubs akademi afsluttes (enten selvvalgt eller besluttet af Vejle Boldklub), vil en sådan besked altid komme fra den sportslige leder i afdelingen (Head of coaching eller ungdomsudviklingstræner) og i outtro-snakken vil det søges at finde en ny klub for spilleren af fortsætte sit fodboldliv. Såfremt spilleren oprindeligt kommer fra en Future Vejle klub, vil denne klub altid være første mulighed som spilleren præsenteres for.

Ovenstående har til hensigt at sikre at alle interessenter i/omkring Vejle Boldklub kender Vejle Boldklubs procedure samt for at sikre at Vejle Boldklub lever op til kravene fra DBU – særligt bilag 7 & 8 i licensmanualen (Regler for klubskifte & cirkulære 67).