Hvad er Kong Hans Eg-initiativet?

Kong Hans Eg-initiativet er paraplyen, der over en hel sæson rummer alle Vejle Boldklubs CSR-aktiviteter – aktiviteter, der er rodfæstet i Vejle Boldklubs samfundsansvar som et af regionens største brands.

Kong Hans Eg er en stilkeg, der stammer fra det 16. år århundrede, og som med sine dybe rødder har stået stolt på Roms Hule gennem både krige, katastrofer og alt slags vejr.

Det er netop de dybe rødder, der er den forankring, som Vejle Boldklub, i samarbejde med både lokale, regionale og nationale virksomheder, ønsker at bidrage med gennem Kong Hans Eg-initiativet til fordel for dem af os, som ikke er blevet givet de bedste forudsætninger til at slå rødder i samfundet, i uddannelsesverdenen eller i tilværelsen i det hele taget.

Hvad bidrager Vejle Boldklubs Kong Hans Eg-sponsorer med?

• Børnenes Dag 2023 i samarbejde med 3F i forbindelse med pokalkampen mod tst Fodbold på Vejle Stadion den 26. september. Børnenes Dag var et tilbud til hovedsageligt alle børnefamilier – men også til fodboldinteresserede i Vejle og omegn – om at komme gratis til fodbold i Nørreskoven.
  • Sportucation, i samarbejde med FGU Trekanten og Vejle Kommune, som er et projekt, der motiverer og træner unge mennesker i at indgå i forpligtende fællesskaber med fodbolden som omdrejningspunkt.
  • Juletræsfest, i samarbejde med BROEN Vejle og Hedensted samt Mødrehjælpen, som er en begivenhed på Vejle Stadion, hvor Vejle Boldklub inviterer udsatte børn, unge og familier til december-hygge. Sidste år deltog flere end 250, og der var nok af alting.
  • Kong Hans Eg-træning, som afholdes i foråret 2024. Her inviterer Vejle Boldklub børn fra hele Vejle Kommune til en hyggelig dag i VB Parken, hvor 3F Superliga-truppen vil stå klar til at skrive autografer og spille fodbold med børnene. Dagen afholdes i samarbejde med Vejle Kommune og lokale social- og velgørenhedsorganisationer, som har til formål at løfte udsatte i Vejle og omegn.
  • Afrika x Vejle Boldklub, som er et projekt, hvori Vejle Boldklub hvert år sender træningstøj, fodbolde mv. til et projekt i et afrikansk land for derigennem at støtte op om legen med fodbolden som en forandrende og fællesskabende kraft.

Hvordan brandes Kong Hans Eg-sponsorerne?

• På Vejle Stadion installeres i foråret 2024 et markant Kong Hans Eg-logo, så initiativet er synligt for alle de VB’ere, der går til fodbold i Nørreskoven. Logoet placeres til højre for klubbens jubilæumsmosaik, og navnene på alle virksomheder under initiativet vil omkranse Kong Hans Eg-logoet.
  • Digital eksponering ifm. begivenhederne under Kong Hans Eg-initiativet
  • Kong Hans Eg-logo i rygnummeret på alle VB-spillertrøjer – det samme gør sig gældende på alle solgte spillertrøjer fra VB-shoppen, fra salgsstationen under Blok E og online. I sæson 2023/24 forventer Vejle Boldklub at sætte rekord i antal solgte spillertrøjer
  • Specialdesignet Kong Hans Eg-trøje fra Adidas: Sammen med Adidas specialdesigner Vejle Boldklub til Kong Hans Eg-kampen en spillertrøje, der først sælges til den pågældende hjemmekamp og frem mod julehandlen. I sit design vil spillertrøjen omfavne byens elementer, Vejle Boldklubs CSR-projekter, historien og andre særlige elementer, der gør trøjen unik. Denne specialdesignede spillertrøje benyttes kun til Kong Hans Eg-kampen.
  • Hyldest og bevis til Kong Hans Eg-kamp: Alle Kong Hans Eg-sponsorer bliver inviteret på banen til den årlige Kong Hans Eg-kamp på Vejle Stadion. Her får hver enkelt sponsor overrakt en indrammet special edition, nummereret Kong Hans Eg-spillertrøje som et bevis på opbakningen til Vejle Boldklubs store CSR-arbejde

Hvem er Kong Hans Eg-sponsorerne?