Vejle Boldklub og adidas indgår rekordaftale for de kommende fire sæsoner

Foto: Carl Dixen

Vejle Boldklub har, efter 49 år med sin nu forhenværende trøjepartner, skiftet til den tyske gigant adidas på en aftale for de kommende fire sæsoner. En aftale, der for klubben i Nørreskoven ikke alene er en historisk rekordaftale, men også rummer nye store kommercielle muligheder.

Af Morten Pelch | 1. juli 2023

Vejle Boldklub vil i den nye aftale nå nye milepæle, der blandt andet inkluderer en ny hjemme- og udebanetrøje til hver sæsonstart de kommende fire år, samt en tredjetrøje, der vil støtte klubbens store CSR-arbejde i og omkring Vejle Kommune. Samtidig vil der, i samarbejde med adidas og SPORT 24, blive etableret en VB-shop på Vejle Stadion allerede til 3F Superligaens første hjemmekamp i Nørreskoven mod de forsvarende mestre fra F.C. København.

Mike Vallentin Hansen fra adidas Danmark fortæller her mere om adidas' ønske om at blive trøjepartner i Vejle Boldklub

- Vi har hos adidas bemærket den store udvikling, som Vejle Boldklub har gjort sig de sidste år. VB er en klub, der har sin plads i historien i dansk fodbold, men i lige så høj grad en moderne klub med sit internationale udsyn, en trup med stor diversitet og et stærkt akademi, og på den måde passer adidas og VB godt sammen. Samtidig er Vejle Boldklub kommercielt og kommunikativt en stærk klub, og vi tror på, at vi over de kommende fire år sammen kan skabe store ting sammen. Vejle Boldklub er en stærk partner for adidas, og vi ser frem til at udvikle aktiviteter, der ikke har været bragt i spil før i Nørreskoven.

Når Vejle Boldklub nu til hver ny sæson vil præsentere en ny hjemme- og udebanetrøje, samt en specialdesignet tredjetrøje, der vil sætte fokus på en del af det CSR-arbejde, der foretages i klubben hver dag, er det et bevidst valg fra VB af hensyn til klubbens øgede kommercielle aktiviteter.

Henrik Tønder, administrerende direktør i Vejle Boldklub, er både stolt over og meget tilfreds med klubbens nye rekordaftale.

- Det er klart, at vi i Nørreskoven er stolte og tilfredse lige nu. Vi får en partner ind, der tydeligt har vist, at de vil Vejle Boldklub. adidas har sat sig ind i den størrelse, klubben er i dag, de muligheder, et partnerskab kan give begge parter, og samtidig er det også en anerkendelse af det arbejde, vi alle gør hver eneste dag for at udvikle Vejle Boldklub til at blive endnu stærkere. Sammen med Arbejdernes Landsbank, AL Finans og Royal Unibrew tror vi på, at vi sammen med adidas kan udvikle os endnu mere.

- Vi er en klub, der befinder os på en rejse, hvor vi skal tage næste skridt, men er også en klub, hvor vi skal bruge stærke partnerskaber til at holde momentum, hvis vi møder modgang. adidas er kommet med en begejstring, en nysgerrighed og en klar ambition for samarbejdet. Samtidig er vi blevet mødt, hvor vi er i 2023, og i det møde, tror jeg på, vi kan flytte tingene yderligere over de kommende år med den dygtige kommercielle afdeling vi har, og som Mads Bro Hansen er chef for, fortæller Henrik Tønder.

Salgschef hos Vejle Boldklub og ansvarlig for klubbens kommercielle aktiviteter, Mads Bro Hansen, er også meget tilfreds med klubbens nye tøjpartner.

- Vi kommer til at være stabile i forhold til nye trøjer hver sæson, vi kommer til at være stærkere på lagerføringen til både hjemmekampe, højtider og på merchandise i den nye VB-shop, der vil få til huse på Vejle Stadion. Vi kan på denne måde imødekomme et behov hos fansene, og den vækst på tilskuersiden til hjemmekampe, som vi har arbejdet målrettet med at forøge over det sidste år. adidas går ind i dette samarbejde, og det viser aftalens størrelse også, med et klart ambitiøst og strategisk mål. Jeg er stolt over, at vi i Vejle Boldklub er nået til dette sted, hvor en så markant aktør i fodboldbranchen aktivt vælger VB til. Det synes jeg, vi alle skal være stolte over, fortæller Mads Bro Hansen.

Vejle Boldklub har i dag præsenteret sin hjemme- og udebanetrøje for sæsonen 2023/2024 i 3F Superligaen. De nye trøjer kan ses på videoen på VB’s digitale platforme og kan købes til den første hjemmekamp i 3F Superligaen mod F.C. København.

Her vil den helt nye VB-shop også slå dørene op og præsentere første kollektion af merchandise, mens udvalget i VB-shoppen vil vokse kamp for kamp hen over efterårssæsonen. Samtidig bliver det muligt at få trykt navn og nummer på trøjen i VB-shoppen.