Vejle Boldklub har papir på Dimitris Emmanouilidis til 2025

Foto: Johnny Kristensen

Da Vejle Boldklub tog hul på forårssæsonen i mandags mod AGF, var det med en tilbagevendt Dimitris Emmanouilidis på kanten. Den 23-årige græker vendte retur til Vejle Boldklubs startopstilling efter et års skadespause og et langt genoptræningsforløb i både Italien, Grækenland og Danmark.

Af Morten Pelch | 24. februar 2024

Dimitris Emmanouilidis rev sit højre korsbånd over kort inde i Vejle Boldklubs træningslejr i Tyrkiet i januar 2023. En skade, der gjorde, at Vejle Boldklub allerede dengang øjeblikkeligt forlængende aftalen med Dimitris Emmanouilidis til 2025.

Sportschef i Vejle Boldklub Marius Adrian Nicolae forklarer her mere om klubbens bevæggrunde for både forlængelsen og udmeldingen af den nu.

- Da Dimitris gik i stykker i Tyrkiet, sendte Vejle Boldklub ham til en af verdens førende kliniker i Bologna. Her blev Dimitris opereret og genoptrænede i den første fase. Senere vendte han hjem til Athen og arbejdede hårdt på at kunne vende retur til grønsværen. Det var vigtigt for Vejle Boldklub at understrege over for Dimitris, at vi så ham som en vigtig del af fremtiden i Vejle Boldklub. Derfor forlængede vi aftalen, kort efter skaden indtraf, således det eneste fokus Dimitris skulle have, var på sin genoptræning, og på at han kunne vende tilbage endnu stærkere, og målet var i første omgang en 3F Superliga-kamp. Så ville vi fortælle om forlængelsen til omverdenen, fortæller Marius Adrian Nicolae og fortsætter:

- Hele genoptræningsforløbet har vist os en Dimitris Emmanouilidis, der både fysisk og mentalt har arbejdet, trænet og været fokuseret i en uhørt grad. Derfor er han også vendt hurtigere tilbage, men, endnu vigtigere, også stærkere. Vi er glade for, at Dimitris nu er tilbage, og at vi har papir på ham til 2025, med muligheden for endnu et år, fortæller Marius Adrian Nicolae.

Vejle Boldklubs græske kantspiller er både glad for at være tilbage og glad for den tillid, klubben viste ham, da skaden skete i Tyrkiet for lidt over et år siden.

- I mandags var jeg glad på en måde, man næsten ikke kan forestille sig. Efter et år med hårdt arbejde, gentagelse på gentagelse under min genoptræning, gik jeg på banen som en del af startelleveren til en 3F Superliga-kamp. Det var min belønning for det hårde arbejde. Vejle Boldklub viste mig, at klubben troede på, at jeg kunne vende tilbage stærkere, og det faktum, at jeg ikke skulle føle mig presset eller forcere noget, det var en stor tryghed fra starten af forløbet, fortæller den 23-årige græker og fortsætter:

- Jeg er tilbage med en styrke i min krop og et mentalt fokus, der vil komme til at klæde mit spil godt. Samtidig har jeg spillelyst og en spilleglæde, der forhåbentligt betaler tilbage til både klubben og fansene gennem forårssæsonen. Til KICK OFF-eventet i Vejle Musikteater følte jeg mig i hvert fald både støttet og anerkendt, da jeg kom på scenen. Jeg glæder mig til forårets kampe og til at være en afgørende del af vores kamp om overlevelse i 3F Superligaen.

Vejle Boldklub spiller hjemme i Nørreskoven i morgen søndag mod Silkeborg IF kl. 14.00.