Vejle Boldklub forlænger hovedsponsorat og deler det mellem Vestjysk Bank og Arbejdernes Landsbank

Foto: Daniel Abedeny

Der var forventningens glæde i Vejle Musikteaters ikoniske Store Sal onsdag aften, da traditionsklubben fra Nørreskoven havde sat små 1200 sæsonkortholdere i stævne til et udsolgt KICK-OFF 2024.

Af Morten Pelch | 8. februar 2024

Vejle Boldklub kunne onsdag aften afsløre en stor kommerciel nyhed, der ikke alene understreger klubbens udvikling, men som også forstærker samarbejdet med Arbejdernes Landsbank som koncern.

Hovedsponsoratet, som Arbejdernes Landsbank tegnede ved oprykningen til 3F Superligaen i 2018, og som allerede er forlænget en gang siden, forlænges nu for de kommende fire sæsonener.

Forlængelsen betyder imidlertid også, at Vestjysk Bank nu bliver synlig på Vejle Boldklubs ikoniske spillertrøjer. Fremover vil Arbejdernes Landsbank og Vestjysk Bank skiftes til at pryde alle spilletrøjerne en kamp ad gangen.

Salgschef i Vejle Boldklub, Mads Bro Hansen, er yderst tilfreds med klubbens nye hovedsponsoraftale og udtaler i den forbindelse:

- Vejle Boldklub forlænger sit hovedsponsorat med Danmarks førende aktør på fodboldsamarbejder, og det viser mig, at vi som klub har fortsat udviklingen i relationen til vores vigtigste partnerskaber. Samtidig understreger aftalen med Arbejdernes Landsbank og Vestjysk Bank, at det spændingsfelt, vi har i organisationen mellem salg, aktivering, administration og kommunikation er yderst professionelt. Det er også forklaringen på, at vi nu kan forlænge aftalen med fire år, og samtidig fortsætte udviklingen fremadrettet – sammen. Vi ender med, når aftalen udløber, at runde 10 år med Arbejdernes Landsbank, og det kan alle VB’ere være stolte over, fortæller Mads Bro Hansen.

Det nye hovedsponsorat vækker også stor glæde hos den nyeste medspiller på holdet, nemlig Vestjysk Bank. Jan Ulsø Madsen, administrerende bankdirektør i Vestjysk Bank, udtaler:

- Vejle Boldklub er byens fodboldhold, som vejlenserne er stolte over. Klubben er et positivt samlingspunkt, som skaber fællesskab og oplevelser for mange – det glæder vi os som ny hovedsponsor til at tage aktivt del i. Vestjysk Bank er en bank med et stærkt lokalt fokus, og partnerskabet med Vejle Boldklub giver os et fantastisk afsæt for at styrke vores lokale engagement. Samtidig giver det mulighed for værdifuld eksponering af banken og vores stærke filial samt erhvervscenter i Vejle.

Peter Froulund, direktør for branding- og kommunikation hos Arbejdernes Landsbank, var manden bag valget af Vejle Boldklub i 2018 og således også ansvarlig for forlængelsen her seks år senere.

- Vejle Boldklub har fra første dag været et positivt og værdiskabende bekendtskab. Klubbens fans har taget os som hovedsponsor til sig, og vi har delt nogle op- og nedture sammen undervejs. Vejle Boldklubs organisation har været dygtige og kompetente til at skabe værdi for os som hovedsponsor, både gennem udvikling, kommunikation, aktivering og gennem synlighed. Det til sammen giver et stærkt udgangspunkt for forlængelsen af aftalen og det nye samarbejde de kommende fire år, hvor også Vestjysk Bank vil spille en vigtig rolle.

Vejle Boldklub kommer således til fremadrettet at skifte mellem Arbejdernes Landsbank og Vestjysk Bank på spillertrøjerne, når jagten på overlevelse i 3F Superligaen søsættes med forårspremieren i Nørreskoven mod AGF mandag den 19. februar klokken 19:00.