VB Akademiet er værter for AC Horsens i VB Parken

Foto: Vejle Boldklub

VB Akademiets U17- og U19 Liga-hold er værter for AC Horsens i ungdomsligaerne lørdag i VB Parken. Kampene er blevet rykket, således at de færdigspilles inden NordicBet LIGA-opgøret i Nørreskoven mod Sønderjyske Fodbold.

Af Lars Christensen | 30. marts 2023

Der har også været landsholdspause i ungdomsligaerne, men efter tre ugers kamppause er U17- og U19 Liga-holdene tilbage på grønsværen og skal kæmpe om vigtige points. U19 Liga-holdet benyttede landsholdspausen til en træningskamp hjemme mod Esbjerg fB, hvor det ældste akademihold tilsat flere U17-spillere, vandt 2-0 over ligakonkurrenterne. Mohammad Tamim og Nikolaj Sønderby scorede målene.

U17 Liga-holdet er ubesejrede i ti kampe på stribe, og de unge VB-talenter indtager en fornem femteplads i en tæt række inden kampen mod naboerne.

Ungdomsligaerne

Lørdag den 1. april