U17 tabte til ungarske Debreceni

Foto: Vejle Boldklub

VB Akademiets U17 Liga-hold fik ikke en sejr i den sidste testkamp i Antalya, da cheftræner Mads Nissens mandskab efter uafgjort ved pausen tabte 2-3 til Debreceni fra Ungarn. Faghir og Gammelgaard nettede for vejlenserne.

Af Lars Christensen | 12. februar 2024

U17-spillerne skulle rejse sig ovenpå nederlaget til Kirgisistan i sidste uge, men selvom der var positivt spil, så blev det til et knebent nederlag til VB Akademiets U17 Liga-hold.

Yusuf Faghir bragte VB foran 1-0 efter fint opspil og god bevægelse, og så kunne angriberen score efter et indlæg.

- Vi er mest på bolden før pausen, og vi skaber også fint med chancer, efter at vi spiller dybt på dem. Udover målet har vi et par friløbere og en chance efter cutback, men vi får ikke scoret mere, og så kan de udligne efter et indlæg, hvor vi simpelthen forsvarer for dårligt, siger Mads Nissen.

I forbindelse med pausen blev der skiftet ti spillere, og et forynget Vejle-mandskab havde mere at se til defensivt i anden halvleg.

- Debreceni kommer foran 2-1 efter et indlæg over i det bagerste område, hvor vi igen ikke forsvarer ret godt. Vi spiller mere pragmatisk i faser efter pausen og angriber deres bagrum, og det giver også en udligning. Benjamin Nicolaisen tager et godt løb og finder med en god pasning ”GG”, siger Mads Nissen.

Kampens sejrsmål scorer Debreceni efter en opspilsfejl af det unge VB-hold, og så blev det til et knebent nederlag på 2-3.

- Det er ikke nemt at vinde, når vi laver et par store fejl, men det er sindssygt god læring for de unge spillere. Det har vi talt meget om vi vores evaluering. Det har været en god træningslejr for holdet og for trænerteamet, hvor vi har arbejdet meget på vores udtryk og vores spil. Nu ser vi frem til fortsættelsen hjemme i Vejle, hvor vi fortsat har halvanden uge til premieren mod Silkeborg, siger Mads Nissen.

Cheftræneren glædede sig over et comeback til Mathias Bang, vintertilgang fra AGF, der har været skadet i en periode, men som spillede et kvarter.

U17-træningskamp, Antalya, Tyrkiet
Mandag den 12. februar 2024 kl. 11.00 (GMT+1)
Debreceni VSC – Vejle Boldklub 3-2 (1-1)
0-1 Yusuf Faghir