Overlegen sejr til reserverne mod Randers FC

Arkivfoto: Johnny Kristensen

Det blev til en sejr på hele 5-0, da reserveholdet her til middag mødte Randers FC’s reserver i en forkortet træningskamp på 70 minutter. Ngbakoto åbnede scoringen og afsluttede også andendagsgildet med en frisparksperle, mens de øvrige scoringer blev sat ind af Christian Gammelgaard og Anders K. Jacobsen.

Af Lars Christensen | 22. juli 2024

Mens 3F Superliga-holdet i går tabte til Randers FC i sæsonpremieren, så fik reserverne revanche dage derpå. De to klubber havde aftalt en forkortet træningskamp på Randers FC’s træningsbane v/Cepheus Park, og her var vejlenserne i hopla.

De fem indskiftere, ubenyttede reserver og tilbagevendte David Čolina udgjorde holdet, som leverede en stærk og koncentreret indsats i det kronjyske og kunne vende tilbage til Nørreskoven med en solid sejr.

- Det er en rigtig fin træningskamp fra vores side. Der blev gået til den i et opgør, hvor begge klubber gav spilletid til de spillere, som enten ikke kom ind i går, fik indhop eller stod udenfor truppen. Både de unge og de mere rutinerede spillere på vores hold kom med en god attitude og en stærk indsats. Det er det, som vi gerne vil bruge disse kampe til, og både holdpræstationen og de individuelle præstationer er med til at skærpe konkurrencen på et tidligt tidspunkt i sæsonen. Vi fik det udbytte af kampen, som vi havde håbet på, indleder Steffen Kielstrup, der er assistent og transitionstræner.

- Vi dominerer på bolden og kreerer flere fine chancer, og det var efter en moden præstation af holdet. Kampen havde en god intensitet, og vi prægede opgøret, som vi gerne vil. Der er stor cadeau til alle, som var med, siger Steffen Kielstrup.

Målene blev fordelt med to før pausen og tre i de sidste 45 minutter. Det var Yeni Ngbakoto, der åbnede målscoringen.

- Det første mål er efter en omstilling, hvor Gammelgaard sender et indlæg over i bagrummet, hvor Yeni så kan score. Målet til 2-0 er Čolina involveret i med et rigtig godt indlæg, da han efter et kort hjørnespark sender bolden over i det bagerste område af feltet, hvor Anders K. Jacobsen kan heade bolden i mål, siger Steffen Kielstrup.

Efter pausen kom Gammelgaard to gange på måltavlen, inden Ngbakoto lukkede og slukkede opgøret med en frisparksscoring.

- ”GG’s” to scoringer er rigtige signaturmål fra ham. Vi har bolden på deres halvdel, og han er dygtig til at finde mellemrum og trække ind i banen, og så sparker han bolden over i det lange målhjørne. Det var AK, der fandt ham ved begge mål. Den sidste scoring bliver nok rettet lidt af, men det var to rigtig gode spark og noget, han har gjort utallige gange i ungdomsligaerne, siger Steffen Kielstrup.

Anfører Ngbakoto øgede til 5-0 i kampens sidste minut, og det var lidt af en perle fra den stærke afslutter.

- Der bliver begået et unødvendig hårdt frustrationsfrispark mod Ngbakoto i det sidste minut, som han selv vælger at tage. Det er fantastisk flot sparket ind, da han fanger, at målmanden står lidt langt ude af sit mål og drejer den ind i korte målhjørne, siger Steffen Kielstrup.

VB stillede med kun 14 spillere fra A-truppen til testkampen og måtte tilmed udskifte Anders Sønderskov efter små 20 minutter.

- Anders er uheldig at støde sammen med stolpen i forbindelse med et indlæg, og vi tog ingen chancer med ham og skiftede ham ud. Marius Elvius kom ind og spillede den højre stopper, og det løste han godt. Vi blev enige med Randers om en forkortet kamp, da VB Akademiets U19 Liga-hold først starter træningen op i dag. Vi har en række Future Cup-kampe, som vi også skal spille, men der kan også blive plads til flere træningskampe i kalenderen, når vi har et endeligt overblik over fx vores første pokalkamp. Det er en prioritet for os, at vi holder hele truppen skarp, siger Steffen Kielstrup.

Træningskamp, banerne v/Cepheus Park Randers
Mandag den 22. juli 2024 kl. 12.00
Afviklet over to gange 35 minutter
Randers FC – Vejle Boldklub 0-5 (0-2)