Ole Kristensen modtager 1891-prisen

Foto: Daniel Abedeny

I et udsolgt Vejle Musikteater blev Ole Kristensen onsdag aften hyldet for sit livslange engagement i Vejle Boldklub.

Af Daniel Abedeny | 8. februar 2024

Ole Kristensen er klubhistoriens første modtager af 1891-prisen.

1891-prisen er en ny pris, som i anledning af KICK-OFF 2024 er blevet stiftet af Vejle Boldklub. Det er en pris, som hylder frivillighed, og som derfor gives til en frivillig, der i VB eller i en anden samarbejdsklub har gjort eller til stadighed gør en særlig og afgørende forskel.

Frivillighed er en del af limen i Vejle Boldklub, og derfor er det kun passende, at vi fra og med 2024 har en pris, som markerer og hylder ildsjælene bag.

At Ole Kristensen er den første til at modtage 1891-prisen, er ingenlunde tilfældigt. For Ole Kristensen repræsenterer på mange måder de dyder, der ligger til grund for prisen. På tværs af fem årtier har Ole Kristensen arbejdet i klubbens tjeneste - om det har været som træner i ungdomsafdelingen, som pigetræner eller som frivillig skribent for klubben, har Ole Kristensen kørt landet tyndt og gjort sit for sin hjerteklub. Ole Kristensen er indbegrebet af frivillighed og loyalitet og er derfor en mildest talt værdig modtager af denne første pris.

Ole Kristensen fik overrakt prisen i Store Sal af Gert Eg, kamprekordholder og bestyrelsesmedlem i klubben. Alle i og omkring Vejle Boldklub ønsker Ole Kristensen et stort tillykke med hæderen.

Vær med til at indstille den næste række af nominerede til 1891-prisen

1891-prisen uddeles fra og med 2024. Til næste år i januar kan alle interesserede være med til at indstille den næste række af nominerede til prisen. Vejle Boldklub vil give mere info herom, når årsskiftet nærmer sig.