Kolinger om sejr: Vi tilkæmper os momentum

Foto: Johnny Kristensen

Tilbagevendte Denis Kolinger dedikerer sejren til afdøde Ulrik le Fevre.

Af Lars Christensen | 25. februar 2024

Kolinger vendte tilbage til startopstillingen mod Silkeborg, hvor han erstattede karantæneramte Stefan Velkov.

- Det var fantastisk at være tilbage. Det var en fantastisk kulisse i mandags, så det var ikke sjovt at sidde uden for og kigge på, men jeg var virkelig glad for at være med igen. Tre måneders venten er lang tid, og vi lever for atmosfæren på et næsten fyldt stadion, så det var en næsten perfekt eftermiddag, indleder Denis Kolinger.

Sejren over Silkeborg blev grundlagt på et mål på hver side af pausen. Først var det Emmanouilidis, der udnyttede en cutback fra Gundelund, og elleve minutter før tid kunne Albentosa sparke en ripost fra et Provstgaard-hovedstød i nettet.

- Set over hele kampen er det meget fifty-fifty. Men det bliver afgørende, at vi scorer først, og det giver os momentum. Silkeborg havde nogle chancer, og havde de scoret, så var det blevet en anden kamp. Men momentum er noget, man tilkæmper sig, og selvom vi var heldige i en periode i anden halvleg, hvor de rammer stolpen, og Nathan Trott redder et par store chancer, så fortjener vi sejren, siger Denis Kolinger.

Efter pausen kom Silkeborg godt ud, og Tonni Adamsen piskede bolden mod indersiden af stolpen, og Thórdarson havde et par nærgående forsøg.

- Vi stod nede i vores lave blok, og det er vi normalt meget komfortable ved, men Silkeborg skruede op for sit pasningsspil. De er virkelig gode i den del af spillet, og de har mange kombinationer i holdet, men vi havde også talt om, at de er sårbare på omstillinger imod. Vi er tæt på at sætte en kontra ind, som kunne have dræbt dem tidligere, men jeg synes, at vi efter ti-femten svære minutter efter pausen rejser os, og spiller sejren klogt hjem. Udover målene, chancerne til Gundelund og Miiko, så har vi også et straffespark. Det er nok til en sejr på to mål, siger Denis Kolinger.

Han og holdkammeraterne blev ligesom resten af klubben i går informeret om Ulrik le Fevres bortgang og Kolinger dedikerede sejren til den afdøde 77-årige VB-legende.

- Vi har læst og hørt meget om Ulrik på det sidste, og sejren er til ham. Det var meget rørende med billederne og hyldesten inden kampen og jeg synes, at det var en meget respektfuld afsked fra klubbens side. Ulriks meritter taler for sig selv, og det er en stor personlighed, som Vejle Boldklub tog afsked med, siger Denis Kolinger.