Gundelund efter skuffelse: Vores præstation har mangler

Foto: Johnny Kristensen

Thomas Gundelund lagde ikke fingre imellem, da han skulle evaluere på nederlaget i den vigtige bundkamp mod Hvidovre. - Vi holder os ikke til planen, siger den unge back.

Af Lars Christensen | 21. april 2024

Gundelund og vejlenserne kom godt ud til dagens bundkamp på Pro Ventilation Arena, men indledningens chancer blev ikke udnyttet – og i stedet var det HIF, der først kom på måltavlen.

- Den plan, vi havde lagt, holdt vi os til i fem-ti minutter, så blev det mere planløst. Vi kommer godt ud og prøver at trykke dem og møde dem højt og få dem til at sparke til duel eller i vores bagrum, hvor vi er stærke, men i stedet gør vi alt muligt andet, indleder Thomas Gundelund.

- Der var muligheder til os før pausen, men vi får ikke scoret, og det blev vores spil i felterne, der blev afgørende for os. I stedet scorer Hvidovre første gang, de er i vores felt. Vi havde talt om, at de gerne vil komme til indlæg fra højre, og så er Thomsen farlig i feltet, men det virkede som en overraskelse for os, siger Thomas Gundelund.

Hvidovre kunne også have øget føringen allerede i første halvleg, da Andreas Smed fik tilkendt et straffespark, men Qamili overplacerede sit spark.

- Det er min fejl i opspillet, der gør, at det ender med en duel i feltet, som gav et straffespark. Det var et meget kortvarigt boost, som det gav, at de brændte, for vores niveau blev ikke hævet, siger Thomas Gundelund.

Selvom vejlenserne i løbet af anden halvleg ikke væltede sig i målchancer, så levede kampen med den smalle føring til hjemmeholdet.

- Vi prøver at ændre ved at smide Bisse ind og tage en forsvarsspiller ud, så vi spiller med fire i bagkæden. Vi fik flere spillere ind fremme på banen, men vi havde fortsat svære ved at bryde afgørende igennem. Det er faktisk først efter deres mål til 2-0, hvor de går ned og vil forsvare den hjem, at de trækker sig, og vi får mulighed for at gøre dem usikre. Men reduceringsmålet i det 95. minut var lige et par minutter for sent, siger Thomas Gundelund.

- Der er kun en udvej for os, når vi laver sådan en dårlig holdpræstation. Det er ud på træningsbanen og arbejde hårdt på at forbedre vores spil. Vi er for nemme at ryste, selvom vi kommer godt ud. Der er kvalitet i holdet, og den skal vi have fundet frem, for slaget er ikke tabt endnu.

- Der var mange fans, der var rejst langt for at støtte os, men vi skuffede dem. De havde fortjent bedre, og vi vil gøre alt for at levere bedre allerede på fredag, siger Thomas Gundelund.