Vejle Boldklub tager afsked med Raúl

Arkivfoto: Johnny Kristensen

Vejle Boldklubs anfører igennem de seneste to sæsoner, Raúl Albentosa, er stoppet i Vejle Boldklub.

Af Morten Pelch | 7. juli 2024

Raúl Albentosas kontrakt med Vejle Boldklub udløb officielt 30. juni 2024, og selvom parterne har holdt kontakten ved lige og haft en løbende dialog, er der nu truffet en beslutning om, at samarbejdet stoppede med fuldførelsen af missionen om overlevelse i sidste sæsons 3F Superliga.

I den forbindelse vil Vejle Boldklubs direktør Henrik Tønder gerne sige følgende om klubbens nu tidligere anfører, Raúl Albentosa:

- Det er vel fair at sige, at Raúl Albentosa fra første kamp i den røde trøje stemplede ind i Vejle Boldklub og fansenes hjerter. Altid stolt bærer af VB-logoet, altid gav han sit bedste og altid en karakter, der understregede, at det at være VB’er ikke nødvendigvis handler om at være født i Vejle eller omegn. Raúl tog ansvar fra dag et, ikke alene for sin egen rolle, men også for sine holdkammerater, både dem, der spillede ved siden af ham, men også for den spiller, der havde truppens yderste mandat. Det viser, hvilket format Raúl kom med, havde undervejs og vil blive husket for, fortæller Henrik Tønder.

Manden, der hentede Raúl Albentosa til Nørreskoven, Vejle Boldklubs sportschef, Marius Adrian Nicolae, sætter følgende ord på afskeden med den 35-årige spanske forsvarsspiller.

- Raúl var med det samme genstand for den kærlighed, som altid var gengældt mellem ham og klubbens fans. Raúl var altid sidste mand i omklædningsrummet efter kampene, da der skulle tages tid til fansene, ung som gammel, høj som lav. Her har Raúl også sat sit aftryk. Raúl er også en påmindelse til vores unge spillere om, at sulten efter at blive bedre ikke behøver at aftage med alderen. Selvom han er midt i 30’erne, så var Raúl altid den første i fitness og en spiller, der tog ansvar for fodboldspillerens vigtigste redskab, nemlig sin krop. Nu skal Vejle Boldklub tage hul på et nyt kapitel og Raúl er ikke en Vejle Boldklub-spiller mere, men han vil altid være en VB’er og altid være velkommen i Nørreskoven, fortæller sportschefen i Vejle Boldklub.