Vejle Boldklub, Sydbank Fonden og The Crazy Reds har overdækket fanzonen

Foto: Marius Kjerulff

Det er ikke gået de faste stadiongængers næser forbi, at der i Royal Fan Universe bag Blok E er sket en del positive forandringer over de seneste kampe.

Af Morten Pelch | 4. oktober 2024

Udover at salget af pølsemix fra den nye madcontainer er eksploderet, er fanområdet også blevet udstyret med en overdækning, der giver Vejle Boldklubs mest trofaste fans muligheden for at deltage i fodboldfesten uden at blive for våde, når efterår og vinter folder deres elementer ud.

Gode kræfter rækker sammen

Forklaringen på den nye overdækning skal findes i et joint venture mellem Vejle Boldklub, Sydbank Fonden og The Crazy Reds samt et stærkt samarbejde med samarbejdspartneren Farveland.

Mads Bro Hansen, salgschef hos Vejle Boldklub, er tilfreds med overdækningen og den løbende udvikling, som fanzonen har gennemgået, siden flytningen før premieren 2023-24.

- Vi har mange idéer på tegnebrættet for at skabe den bedst mulige oplevelse for klubbens fans, når de kommer til en hjemmekamp. En oplevelse, der skal være uafhængig af resultaterne på banen. Den store trofaste gruppe af fans får med overdækningen endnu bedre faciliteter, og jeg er glad for Sydbank Fondens donation og for Crazy Reds’ investering. Det viser mig, at vi sammen kan få tingene til at ske. Samtidig har Farveland været behjælpelig med at få enderne til at mødes, og det understøtter opbakningen fra sponsorer til fanscenen i Vejle, fortæller Mads Bro Hansen.

Løbende forbedring

Brian Jørgensen, formand hos The Crazy Reds, er glad for at, at fanklubben kan medvirke til bedre forhold for alle VB-fans.

- Vi bidrager økonomisk til overdækningen for at være med til at skabe en bedre oplevelse for vores medlemmer og for alle VB-fans, også på dage, hvor der er dårligt vejr. Der foregår hele tiden en forbedring fra klubbens side i forhold til at forbedre oplevelsen for klubbens fans, og den deltager vi gerne i. Hvis vi kan bidrage til det, så gør vi naturligvis dette, fortæller fanformanden.

Kulturelt samlingspunkt

Erhvervsdirektør Morten Aasborg hos Sydbanks afdeling i Vejle er stolt over, at banken kan bidrage til en god løsning i lokalområdet.

- Sydbank Fonden støtter kulturelt og folkeligt arbejde i lokalområdet. Dette initiativ, vi kan støtte i Vejle Boldklub, er et samlingspunkt for folk i alle aldre, og Vejle Boldklub er vel at regne for regionens største kulturelle samlingspunkt. Så det afkrydser alle bokse, og vi er stolte over, at vi kan bidrage til så stærkt et fællesskab, som vi oplever i Vejle Boldklub, fortæller erhvervsdirektøren.

Vejle Boldklubs SLO, Anders Grøndahl, er tilfreds med den nye investering.

- Vi har nået et stort mål med overdækningen. Den har været et stort ønske siden oprykningen i 2018. Det har været ønsket af alle, der kommer på stadion gennem en hel sæson, og nu kan Vejle Boldklub tilbyde sine fans en fanzone på et højt niveau. Jeg ved, at der er større ambitioner endnu, og det glæder jeg mig til at bidrage til gennem den dialog, jeg har med alle de forskellige typer af fans, klubben har, fortæller Anders Grøndahl, der har været SLO siden 2018.

I aften foldes overdækningen atter ud, når Vejle Boldklub møder AaB i Nørreskoven fra klokken 19:00. Billetsalget kan tilgås her.