Vejle Boldklub og SPORT 24 når syvcifret salg af merchandise i VB-shoppen på blot fire kampe

Foto: Daniel Abedeny

Vejle Boldklub og SPORT 24 udbyggede deres samarbejde op til denne sæson i 3F Superligaen. Et samarbejde, der blev præsenteret umiddelbart efter Vejle Boldklubs nye store fireårige aftale med adidas.

Af Morten Pelch | 22. september 2023

Efter de første fire hjemmekampe i 3F Superligaen er det en tilfreds salgschef hos Vejle Boldklub, Mads Bro Hansen, der gør status på åbningen af VB-shoppen og salgsstationen under Blok E.

- Det er gået over al forventning. SPORT 24 har virkelig løftet samarbejdet med VB-shoppen, stort udvalg, medarbejdere, og sammenholdt med de to nye spilletrøjer fra adidas står vi her efter fire kampe og har nået en syvcifret omsætning fra både shoppen, salgsstationen under Blok E og online. Det er en rekord på alle måder, og det er vi både stolte over og tilfredse med, fortæller Mads Bro Hansen og fortsætter:

-  Vi forventer at sælge flere VB-trøjer i denne sæson end i de seneste tre sæsoner tilsammen. Samtidig kommer vores tredjetrøje i spil til hjemmekampen mod Lyngby i november, hvor vi hylder Kong Hans Eg-konceptet og Nørreskoven som vores hjemmebane. Her kommer en kollektion specifik til den trøje, og trøjerne ryger på auktion for at støtte vores stærke CSR-initiativer gennem Kong Hans Eg-konceptet.

Fra SPORT 24 fortæller Thomas Sørensen, CSO for klubsamarbejder, at man hos SPORT 24 er imponeret over den opbakning, som klubbens fans har vist til de første fire hjemmekampe.

-  Jeg hører fra vores personale på Vejle Stadion, at fansene virkelig er begejstret for VB-shoppen, og at både børn og voksne finder VB-merchandise, de vil købe. Samtidig har vi i Tommy, og Jack fra SPORT 24 i Bryggen, et hold, der samarbejder med VB, dygtige folk med stor erfaring med det at drive en fanshop, og der er endnu flere varer på vej, både nye produkter og løbende opfyldning af de bedst solgte.

- Vejle Boldklub og adidas har givet os mandatet til at løbe med opgaven i VB-shoppen, og det er en opgave, vi hos SPORT 24 tager seriøst. Samtidig er vi begunstiget af et stærkt samarbejde med adidas, og hele tanken om en tredjetrøje, der omfavner alt det, Vejle Boldklub gør af godgørende initiativer, og den CSR-rolle, klubben spiller i Vejle Kommune, glæder vi os til at tage hul på i november, fortæller Thomas Sørensen.

VB-shoppen har åbent til hver hjemmekamp i tidsrummet to timer før kampstart og en halv time efter slutfløjt. Samtidig kan man under kampen købe merchandise under Blok E og 24 timer i døgnet på Vejle Boldklubs hjemmeside. Online er VB-appen den korteste vej til den seneste VB-merchandise.