Vejle Boldklub henter Victor Lind

Foto: Daniel Abedeny

Den danske U21-landsholdsspiller er lejet hos FC Midtjylland og spiller sæsonen færdig i Nørreskoven.

Af Daniel Abedeny | 31. januar 2024

Victor Lind har senest tørnet ud for IFK Norrköping i Allsvenskan, hvor den 20-årige angriber var fast mand på holdkortet med 34 optrædener og syv mål til følge. I Vejle Boldklub skal Victor Lind fortsætte sin gode udvikling og med sine anseelige offensive kvaliteter forstærke konkurrencen i angrebet.

Marius Adrian Nicolae, sportschef i Vejle Boldklub, udtrykker stor tilfredshed over tilknytningen af Victor Lind, der foreløbig også står noteret for ni U21-landsholdskampe for Danmark.

- Vores målsætning i dette vintertransfervindue har været at hente proven quality - spillere, der kan indgå i konkurrencen om spilletiden fra første dag, spillere, som ankommer med minimal tilpasningstid, og som dermed hurtigt kan indgå som et aktiv i vores målsætning om at sikre overlevelse i 3F Superligaen. Victor Lind passer perfekt til den profil.

- Victors præstationer i Sverige har imponeret flere og overbevist os om, at han er en spiller, som kan forstærke vores hold, og det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi længe har arbejdet målrettet med at få en aftale med FC Midtjylland forhandlet på plads. Siden jeg blev ansat som sportschef i Vejle Boldklub, har jeg holdt vågent øje med ham, og udsigten over at skulle arbejde med ham glæder mig.

- Victor Lind er en moderne offensivspiller, som kan dække flere positioner. Han har en naturlig spilforståelse, og så har han vist målfarlighed på et sammenligneligt niveau i Sverige. Det er derfor også en spiller, som vi nærer store forventninger til. Det ved Victor, og han er opsat på at gøre sit for at hjælpe holdet i den rigtige retning. Det er en motiveret og sulten ung spiller, som nu er blevet en del af Vejle Boldklub, og som vi glæder os til at byde velkommen, når han ankommer til vores træningslejr.

Lejeaftalen angående Victor Lind er gældende til den 30. juni 2024. Torsdag rejser Victor Lind til Antalya for at støde til 3F Superliga-truppens træningslejr.