Vejle Boldklub henter Tyrese Francois

Foto: Vejle Boldklub

Den 23-årige midtbanespiller er lejet hos Premier League-klubben Fulham for resten af indeværende sæson.

Af Daniel Abedeny | 1. februar 2024

I de sene timer af vintertransfervinduet er Vejle Boldklub nået i mål med en sidste forstærkning af holdet forud for den forestående forårssæson.

Tyrese Francois har 11 førsteholdskampe for Fulham på CV'et og var i sæson 2022/23 udlejet til HNK Gorica, som han spillede 12 kampe for. Det er som følge af lejeopholdet hos den kroatiske klub fra cheftræner Ivan Prelec' hjemby i Kroatien, at midtbanespilleren har været på radaren i Nørreskoven frem mod det nu snart tilbagelagte transfervindue.

Det forklarer Marius Adrian Nicolae, sportschef i Vejle Boldklub.

- Tyrese Francois er en spiller, som Ivan Prelec og jeg har holdt øje med i efteråret, og hvis nuværende situation i Fulham har betydet, at Vejle Boldklub nu kan leje ham.

- Vores interesse i Tyrese Francois er ikke ny. Vi har hentet gode referencer fra Gorica, ligesom vi over de seneste måneder har holdt flere konstruktive møder med Tyrese, hvori vi har introduceret ham for klubben og har fremlagt vores aktuelle projekt, som skal kulminere med en overlevelse i 3F Superligaen. Disse møder har overbevist både Ivan og jeg om, at Tyrese Francois, både som fodboldspiller og som person, er en god profil at få ind på holdet.

- Tyrese Francois er en dynamisk midtbanespiller, som både defensivt og offensivt besidder nogle stærke spidskompetencer, som vil kunne gøre ondt på alle modstandere i ligaen. Han er hurtig i opfattelsen og på fødderne, kan true fra distancen og spiller med en god karisma. Det er nogle kvaliteter, som vil forstærke vores midtbane, og jeg er meget tilfreds med, at vi endelig er nået i mål med aftalen.

Lejeaftalen med Fulham angående Tyrese Francois er gældende til den 30. juni 2024. Torsdag aften er Tyrese Francois landet i Antalya, og dermed er Vejle Boldklubs nye nummer 35 i spil til weekendens to træningskampe mod SK Sigma Olomouc og PFK Olexandrija.