Vejle Boldklub henter Masaki Murata

Foto: Daniel Abedeny

Den 24-årige japanske midtbanespiller skifter til Vejle Boldklub på en fri transfer efter mange gode præstationer i toppen af den aserbajdsjanske Premier League.

Af Daniel Abedeny | 6. juli 2024

Vejle Boldklubs nyeste tilføjelse på midtbanen var fast mand hos Sumgayit FC gennem hele sæson 2023/24, der for aserbajdsjanernes vedkommende kulminerede med en plads i kvalifikationen til Europa Conference League. 31 startpladser ud af 35 mulige var Masaki Muratas sæsontotal. Nu skal han tage nye skridt i Nørreskoven og for Vejle Boldklub.

Parterne har underskrevet en kontrakt, gældende til sommeren 2027.

Marius Adrian Nicolae, sportschef i Vejle Boldklub, udtaler:

- Med tilgangen af Masaki Murata får vi tilført nogle stærke spidskompetencer på vores midtbane, der kan give os ekstra dynamik og udtryk på den position. Masaki Murata kendetegnes ved sit lave tyngdepunkt, sin fart og sit duelspil, og han har rigtig gode forudsætninger til at blive en profil for os.

- I seneste sæson spillede Masaki Murata en vigtig rolle i topstriden for sit nu tidligere hold, som var et enkelt point fra at slutte på andenpladsen. Han ankommer derfor til Vejle med regelmæssig spilletid på et godt niveau. Desuden kender han til kulturen på vores breddegrader, eftersom han tidligere i sin karriere også har spillet i Tyskland.

- En genopbygning af en konkurrencestærk og udtryksfuld trup er den vigtigste prioritet for os i denne fase. Til at indfri den målsætning skal vi bruge spillere, som forstærker os, som ankommer med minimal tilpasningstid, og som aktivt har valgt Vejle Boldklub til for det, vi som klub repræsenterer og kan tilbyde. Jeg er derfor glad for at kunne byde Masaki Murata velkommen til Vejle Boldklub.

Masaki Murata har valgt trøjenummer 71.

- Efter en god sæson lod jeg min kontrakt i Aserbajdsjan løbe ud, fordi jeg ville afsøge mine muligheder. Flere af dem var gode, men Vejle Boldklub har været vedholdende og meget troværdig i klubbens måde at præsentere sig selv og det projekt, vi ser frem mod i den kommende sæson, og jeg har fra begyndelsen af dialogen haft en virkelig god fornemmelse af en klub, som er rummelig, og som tager sig godt af alle. Det er med en rigtig god følelse, at jeg kan kalde mig VB-spiller, og jeg glæder mig at møde mine nye holdkammerater og opleve stemningen på vores hjemmebane. Jeg er klar til at give alt, jeg har, fortæller Masaki Murata.

Masaki Murata er lørdag landet i Danmark og vil efter weekenden slutte sig til opstarten frem mod Vejle Boldklubs 3F Superliga-premiere på Vejle Stadion den 21. juli.