Vejle Boldklub henter hollandsk profil

Foto: Daniel Abedeny

Vejle Boldklub har i dag hentet den hollandske forsvarsprofil Damian van Bruggen fra Almere City FC i den bedste hollandske række, Æresdivisionen.

Af Morten Pelch | 5. juli 2024

Nørreskovens Helte har underskrevet en to-årig aftale med den 184 centimeter høje midterforsvar, der også har båret anførerbindet flere gange gennem den seneste sæson, hvor Almere City FC sikrede sig endnu en sæson i det fineste fodboldselskab i Holland.

Vejle Boldklubs sportschef, Marius Adrian Nicolae, er yderst tilfreds med klubbens nye signing, som man har holdt øje med gennem hele foråret.

- Damian van Bruggen er en stærk forsvarsspiller, der er tiltænkt en central rolle i Vejle Boldklub, og han vil i fællesskab med vores øvrige bagkæde være en nøgle til at jagte overlevelse i 3F Superligaen i den kommende sæson. Vi får en spiller med både modenhed og en afklarethed i sit spil, en spiller, der kan tage ansvar for både sig selv og for holdet, og så får vi en central forsvarsspiller, der har en god fart. Alt sammen kvaliteter, der alene og i forening med truppen er væsentlige for os, fortæller Marius Adrian Nicolae og fortsætter:

- Vi har et element af genopbygning af truppen i den første fase af den kommende sæson, og i den fase er det helt afgørende, at vi får kvalitet ind. Damian er i sin bedste fodboldalder, han har spiller stort set alle Almeres kampe i seneste sæson, og han har aktivt valgt Vejle Boldklub til blandt andre bejlere. Jeg ser frem til at se Damian i den røde trøje, lyder det fra Marius Adrian Nicolae.

Vejle Boldklubs nye mand er tilfreds med sit skifte og ser frem til at prøve kræfter med 3 Superligaen og dansk fodbold på højeste hylde.

- Jeg kommer fra en klub, der har kæmpet for livet i den bedste hollandske række gennem hele sæsonen. Sådan en position giver både erfaring, stamina og karakter, og jeg ser frem til at bringe det i spil som VB-spiller. Jeg har haft en løbende dialog med både cheftræneren og sportschefen, og jeg følte tidligt, at Vejle Boldklub både ville mig, men også så mig spille en central rolle i den kommende sæson, hvor ambitionen igen er at overleve, men også lægge på i forhold til spillestil og struktur på holdet. Jeg ser frem til at møde gutterne og komme på træningsbanen, fortæller 28-årige Damian van Bruggen.

Vejle Boldklubs nye forsvarsspiller har valgt trøjenummer 14. I samme ombæring skifter Thomas Gundelund til det ledige trøjenummer 2.