Vejle Boldklub henter fri svensker til forsvaret

Foto: Daniel Abedeny

26-årige Gustav Granath ankommer til Nørreskoven på en fri transfer.

Af Daniel Abedeny | 13. februar 2024

I de seneste fem sæsoner har den 191 centimeter høje svenske forsvarsspiller optrådt for Degefors IF, som han har spillet 138 kampe for - heraf de fleste i Allsvenskan, den bedste række i Sverige.

Gustav Granath har underskrevet en kontrakt med Vejle Boldklub, gældende for resten af indeværende sæson, men med en indbygget option på yderligere to år.

Marius Adrian Nicolae, sportschef i Vejle Boldklub, byder den nye VB'er velkommen i Nørreskoven:

- Gustav Granath har i de seneste tre sæsoner spillet fast for Degerfors i den bedste svenske række og har fra årsskiftet stået uden klub, fordi han søgte en ny udfordring i karrieren. Gustav har haft flere muligheder, men han har undervejs i dialogen med os vist en tydelig interesse for og vilje til at være en del af projektet her i Vejle Boldklub. Min vurdering er, at Gustav Granath er en god tilføjelse til konkurrencen i forsvaret.

- Som spiller passer Gustav Granath godt ind i vores rekrutteringsstrategi og i forhold til den opgave, vi i foråret står over for. Han er skandinav, han kender kulturen, og han vil derfor ankomme med minimal tilpasningstid. Han ankommer med væsentlig spillemæssig erfaring på et sammenligneligt niveau, og så har han en karakter, som vil gøre hans entré i omklædningsrummet nem og intuitiv. Samtidig bemærker jeg, at aftalen med Gustav fordrer, at vi først kan fokusere på vores kortsigtede mål om at sikre overlevelse i 3F Superligaen, inden vi dernæst gør overvejelser om fremtiden. På vegne af klubben ønsker jeg Gustav velkommen på holdet.

Tirsdag eftermiddag blev Gustav Granath introduceret til sine nye holdkammerater, og Vejle Boldklubs nyeste tilføjelse træner med fra dags dato. Han har valgt trøjenummer 2 og er i spil til forårspremieren på Vejle Stadion mod AGF mandag den 19. februar.