Vejle Boldklub henter erfaren landsholdsback

Foto: Daniel Abedeny

Gilli Rólantsson er ny spiller i Vejle Boldklub. Den 30-årige færøske landsholdsspiller har underskrevet en etårig aftale med klubben.

Af Daniel Abedeny | 3. juli 2023

Med 64 landsholdskampe for Færøerne, over 130 kampe i Eliteserien og en enkelt superligasæson i benene tilfører 30-årige Gilli Rólantsson førsteholdstruppen mere afgørende erfaring forud for den kommende sæson i 3F Superligaen. Parterne er for nuværende blevet enige om en kontrakt, som løber til sommeren 2024.

Tilføjelsen af Gilli Rólantsson vækker tilfredshed hos Marius Adrian Nicolae, sportschef i Vejle Boldklub.

- Gilli Rólantsson har en masse erfaring fra de nordiske ligaer og fra det færøske landshold, som han repræsenterer regelmæssigt, og så har han prøvet kræfter med 3F Superligaen tidligere. Han kan spille backen i både højre og venstre side, hvilket giver trænerne et større taktisk råderum i forsvaret. Og så har vi i Vejle jo god erfaring med færøske backs, fortæller Marius Adrian Nicolae med henvisning til Viljormur Davidsen, Gilli Rólantssons landsholdskollega og den udenlandske spiller med flest kampe for Vejle Boldklub nogensinde.

- Vi vil have kontinuitet på og omkring førsteholdet, samtidig med at vi løbende forstærker konkurrencen internt ved at tilføje kvalitet til truppen. Det er på det strategiske grundlag, at jeg mener, at Gilli Rólantsson er en god tilføjelse til VB. På vegne af alle i klubben byder jeg ham velkommen i Nørreskoven.

Gilli Rólantsson glæder sig over at skulle repræsentere Vejle Boldklub.

- Jeg er meget stolt og taknemmelig over muligheden for at komme til Vejle Boldklub. Dette er en klub med en rig historie og en by med passion for fodbold. Jeg kan næsten ikke vente med at komme i gang med at bidrage til klubbens udvikling og holdets præstationer. Jeg er en holdspiller og er kommet for at bidrage med min erfaring og dedikation, understreger han.

Gilli Rólantsson har tidligere repræsenteret færøske B36 Tórshavn og TB Tvøroyri, norske Odds BK og SK Brann samt AaB. Han er netop blevet præsenteret hos Future Vejle-samarbejdsklubben Hover IF sammen med Winston Brown Hessel fra U10-årgangen.

Gilli Rólantsson vil påbegynde træning med sine nye holdkammerater fra dags dato.