Vejle Boldklub har Yeni N'Gbakoto på plads som klubbens nye angriber

Foto: Oliver Dinesen

Det danske transfervindue lukkede ved midnat i går. Inden det lukkede, kom Vejle Boldklub og klubbens sportschef, Marius Adrian Nicolae, i mål med den sidste signing til at fuldkomme transfervinduet i Nørreskoven.

Af Morten Pelch | 2. september 2023

Ny mand i den røde Adidas-trøje er den 31-årige congolesiske angriber Yeni N'Gbakoto, og det er, ifølge Marius Adrian Nicolae, en kvalitetsangriber, der er landet i Nørreskoven på en toårig aftale.

Vejle Boldklubs sportschef er glad for, at det lange seje træk med at overbevise Yeni N'Gbakoto om at komme til Vejle er lykkedes.

- N'Gbakoto er en spiller, der i sine offensive kvaliteter vil bidrage med både erfaring, lederskab, og energi. Samtidig kan han dække alle tre af de forreste positioner på holdet, og det giver os flere muligheder i 3F Superligaen. Vi har haft N'Gbakoto på listen de seneste tre måneder, men var i skarp konkurrence med flere franske klubber fra Ligue 1. Jeg tror, at de mange samtaler med Ivan, en klar forståelse af projektet, troen på kontinuitet og den kultur, vi har skabt i omklædningsrummet, har været en stor faktor i tilvalget af Vejle Boldklub, fortæller han og fortsætter:

- Vi får en spiller i en vores trup, der kan gøre en forskel fra dag et, og som samtidig har erfaring fra fransk, græsk og engelsk fodbold. N'Gbakoto er også en spiller, der med sine 31 år kommer med en ro, erfaring og vilje til at bidrage til kulturen i omklædningsrummet. Jeg er både tilfreds og stolt over, at vi kom i mål med denne tilføjelse til holdet, og tilmed en forstærkende en af slagsen, slutter sportschefen.

Lørdag eftermiddag landede Yeni N'Gbakoto i Nørreskoven og sætter her sine første ord på sit skifte til Vejle Boldklub.

- Jeg valgte Vejle ud fra min mavefornemmelse, ikke ud fra økonomi eller niveau. Gennem mine samtaler over de sidste måneder fik jeg en fornemmelse af, at Vejle Boldklub virkelig ville mig. Jeg er blevet givet tillid fra vores første samtaler, og klubben har vist en vilje til at ville mig. Jeg har sideløbende set nogle af holdets kampe. Holdet arbejder hårdt og fortjente sejren Odense og har manglet den sidste erfaring for at få mere med. Jeg kommer som en spiller, der arbejder for holdet gennem lederskab og troen på, at jeg kan gøre spillerne omkring mig bedre.

- Vejle Boldklub får en spiller med en god teknik og en spiller, der altid giver sit bedste, når trøjen trækkes over hovedet. Mine samtaler med Ivan viste mig, at han forstår sine spillere, og at han er tæt på dem i sin ledelse af holdet. Det Vejle, jeg har valgt, er en klub med et omklædningsrum, hvor vi er en familie. Samtidig viste kampen i Odense den opbakning fra fanscenen, der er afgørende for, at vi gennem en hel sæson kan overleve. Holdet taber de seks første kampe, og alligevel fyldes udebaneafsnittet en fredag aften. Det er imponerende, og jeg glæder mig til at møde fansene, fortæller Vejle Boldklubs nye nummer 7.

Yeni N'Gbakoto træder ind i truppen fra dags dato.