Vejle Boldklub forlænger med Miiko Albornoz

Miiko Albornoz forlænget frem til 2025

Til januar stod Miiko Albornoz til frit at kunne forhandle med andre klubber, men nu er den målgivende venstreback blevet enig med Vejle Boldklub om en to-årig kontraktforlængelse.

Af Daniel Abedeny | 23. november 2022

Til februar er det et år siden, at Miiko Albornoz ankom til Vejle Boldklub, og det er efter alt at dømme ikke det sidste årsjubilæum, som svensk-chileneren kommer til at fejre i Nørreskoven.

Onsdag aften meddeler Vejle Boldklub, at parterne er blevet enige om en kontraktforlængelse, og derfor gælder Miiko Albornoz’ kontrakt i Vejle Boldklub nu til sommeren 2025.

Venstrebacken, som har været en stor profil med sine 10 assists i 17 kampe i den netop tilbagelagte efterårssæson, har tiltrukket sig interesse fra flere klubber, og havde til januar mulighed for at forhandle til anden side med henblik på en fri transfer, men har nu valgt at forpligte sig til projektet i Nørreskoven på langsigtet basis.

Kontraktforlængelsen med en af førsteholdets største profiler understreger klubbens strategiske metode til at skabe en konkurrencedygtig spillertrup, fortæller Marius Adrian Nicolae, sportschef i Vejle Boldklub.

– Vi har over det seneste år arbejdet målrettet på at skabe tydeligere kontinuitet og bedre balance i vores spillertrup. En del af vores sportslige strategi til at opnå begge dele er at skabe en erfaren stamme af spillere, som besidder tydelige lederegenskaber og er profiler på banen, og begge dele kendetegner Miiko Albornoz. Forud for indeværende sæson havde vi en klar forventning om, at Miiko ville blive en profil for os, og med sit tocifrede antal målgivende afleveringer og sine mange flotte præstationer har han på alle måder indfriet den forventning.

– Sådan en efterårssæson afføder selvfølgelig interesse, men sammen med Ivan Prelec har vi haft en konstruktiv dialog med Miiko, som tydeligt har tilkendegivet, at han vil blive i Vejle Boldklub og fortsætte med at spille en vigtig rolle i vores projekt på langsigtet basis, hvorfor det er meget tilfredsstillende, at vi nu er nået til enighed om en flerårig kontraktforlængelse, slutter Marius Adrian Nicolae.

31-årige Miiko Albornoz er ligeledes glad for, at det er i Vejle og Vejle Boldklub, at fremtiden fortsat ligger.

– For et år siden havde jeg brug for en klub, som ville vise mig tillid, og som troede på mine evner. Det gjorde Vejle Boldklub, og det gengældes nu. I Vejle føler jeg mig godt tilpas og spiller bedre, end jeg længe har gjort, og derfor er det helt oplagt for mig at fortsætte her. Vi har haft et godt efterår, men vi har stadig alt at vinde, og jeg er klar til at gøre mit allerypperste for, at vi fortsætter den kurs, vi har sat i efteråret, fortæller Miiko Albornoz.

I indeværende NordicBet LIGA-sæson er Miiko Albornoz startet inde i alle kampe. For Vejle Boldklub står han i alt noteret for 34 kampe.