VB og Gilli Rólantsson ophæver kontrakten

Arkivfoto: Fodboldidioterne

Parterne er blevet enige om at ophæve samarbejdet et halvt år før udløb.

Af Daniel Abedeny | 20. december 2023

For at tilføre holdet mere erfaring og øge konkurrence på backpladserne ankom Gilli Rólantsson til Vejle Boldklub i sommertransfervinduet 2023.

Dengang underskrev den 31-årige færøske back en kontrakt, gældende til sommeren 2024, men omkring et halvt år senere er Vejle Boldklub og spilleren efter gensidigt ønske og konstruktiv dialog blevet enige om at stoppe samarbejdet per dags dato.

Marius Adrian Nicolae, sportschef i Vejle Boldklub, forklarer baggrunden for og årsagerne til ophævelsen:

- Ophævelsen af kontrakten sker på baggrund af en fælles forståelse fra klubbens side med Gilli om, at hans manglende spilletid og tid væk fra holdet har betydet, at Gillis ophold i Vejle Boldklub desværre ikke er gået, som både jeg og Gilli havde håbet på, da kontrakten blev indgået. Af samme årsag, og med tanke på et forestående transfervindue i januar, er det således bedst for begge parter, at vi stopper samarbejdet nu.

- Trods sit korte ophold i klubben har Gilli Rólantsson sat et respektabelt aftryk, som afspejler den person og fodboldspiller, han er. Gilli har været en god holdkammerat, en erfaren stemme i omklædningsrummet, altid hårdtarbejdende og med en positiv indstilling. På vegne af Vejle Boldklub takker jeg ham for hans indsats og ønsker ham held og lykke.

Gilli Rólantsson nåede syv kampe for Vejle Boldklub.