Nørgaard efter 3-3: En klassisk træningskamp

Foto: Carl Forssling

Cheftræner Claus Nørgaard havde spillerne igennem opstartens første træningskamp, da VB spillede 3-3 mod Esbjerg fB lørdag eftermiddag.

Af Lars Christensen | 27. juni 2026

- Det er vel en meget klassisk træningskamp på det her tidspunkt i pre-season. Vi scorer tre mål, men har minimum chancer til det dobbelte antal scoringer, indleder Claus Nørgaard.

- Vi kommer ikke godt ud til kampen og ser rustne ud i begyndelsen. Men vi arbejder os ind i kampen, og fra det 15. minut til der er spillet en time, er vi klart bedst. I den periode er vores struktur god, og vi skaber mange chancer. Her scorer vi to af vores tre mål, og vi ser fine ud. De 45 minutter vi sætter sammen her, er jeg tilfreds med.

- Senere skifter vi flere spillere, og det går dels ud over rytmen og relationerne, og i den sidste halve time bliver kampen mere ustruktureret. Esbjerg scorer to mål, og til sidst får vi så udlignet, da Bismark Edjeodji kommer igennem. Det er et godt billede på en kamp med både lys og skygge. I trænerstaben får vi set nogle nye relationer og set, hvad der virker, og hvad der er mere udfordrende. Et par spillere optrådte også på nye positioner, og vi havde en 16-årig i midterforsvaret efter pausen. Der er nogle svar, både gode og dårlige, som vi tager med videre.

- Det var svære forhold for begge hold med temperaturerne, men vi får spillerne igennem den planlagte belastning, og vi kommer også fra kampen uden skader, siger Claus Nørgaard.

FÅ ADGANG TIL ALLE VORES HJEMMEKAMPE

Fra 99,- pr. måned kan du med et abonnement få adgang til alle kampe på Vejle Stadion.

Køb abonnement her

Hovedsponsor

PARTNERE | EKSKLUSIV