Nathan Trott fortsætter i Vejle Boldklub

Foto: Jørgen Bech

Vejle Boldklub og West Ham United er nået til enighed om endnu en etårig lejeaftale angående Nathan Trott.

Af Daniel Abedeny | 23. juni 2023

I sin første sæson for Vejle Boldklub har Nathan Trott markeret sig med flere kampafgørende præstationer og har udviklet sig til en profil i såvel klubben som i landets næstbedste række. Nu er tiden inde til, at den 24-årige engelske målmand skal tage de næste skridt i sin udvikling, og de skridt skal tages i Nørreskoven.

Således meddeler Vejle Boldklub, at Nathan Trott, der i seneste sæson noterede sig for 14 clean sheets i 25 kampe, fortsætter i klubben på en ny lejeaftale, gældende til sommeren 2024, hvor hans kontrakt med London-klubben for nuværende står til udløb.

At beholde Nathan Trott til den kommende superligasæson var en af transfervinduets vigtigste opgaver til at bevare en god konkurrencesituation på målmandsposten, forklarer Marius Adrian Nicolae, sportschef i Vejle Boldklub.

- Forud for den seneste sæson i NordicBet LIGA var vi meget opsatte på at få Nathan til Vejle, fordi vi vurderede, at han kunne blive en profil for os, og det er netop det, han er blevet til. Med sine mange gode præstationer har Nathan sin andel i, at Vejle Boldklub er tilbage i 3F Superligaen, og op til sommertransfervinduet har det af samme årsag været et ønske og en prioritet for både Nathan og klubben, at hans foreløbige fremtid fortsat ligger i VB.

- Vi er midt i forberedelserne til en for vores vedkommende stor sæson, og det er min klare vurdering og forventning, at Nathan Trott er klar til at tage skridtet op med os og fortsætte med at kæmpe med om spilletiden. Derfor er jeg glad for, at Nathan også er VB’er i den kommende sæson, fortæller Marius Adrian Nicolae.

Den glæde deler Nathan Trott med sportschefen.

- Mit første år i Vejle og Vejle Boldklub har været en stor og lærerig oplevelse for mig som menneske og som fodboldspiller. Jeg føler mig som en del af familien, fansene har taget godt imod mig, og jeg har stadig en masse at opnå her. Derfor er jeg glad for at fortsætte i klubben. Der venter os store og svære opgaver i den kommende sæson, men jeg er klar til at arbejde hårdt for at indfri klubbens mål. Jeg glæder mig til at spille 3F Superliga med Vejle Boldklub, fortæller Nathan Trott.

Nathan Trott er tilbage i Vejle, hvor han fredag formiddag støder til holdets forberedelser i VB Parken.