Marius Elvius forlænger til 2026

Foto: Daniel Abedeny

Marius Elvius og Vejle Boldklub har lagt et år til den kontrakt, der oprindeligt løb til 2025, så den 21-årige back har aftale i Nørreskoven frem til sommeren 2026.

Af Lars Christensen | 20. juli 2023

Elvius var en fast del af det mandskab, der i sidste sæson sikrede Vejle Boldklub oprykning til 3F Superliga, og nu er han underskrevet en ny aftale, der betyder, at han kan trække den røde trøje over hovedet i de kommende tre sæsoner.

Sportschef i Vejle Boldklub, Marius Adrian Nicolae, forklarer hvorfor, at man på et tidligt stadie har valgt at lægge et år oveni kontrakten med den unge back.

- Marius har været her i halvandet år, og han har været igennem en god udvikling. De første måneder i truppen var en udfordring for ham, men han arbejdede hårdt på at kunne gøre sig gældende i vores træningsmiljø, og siden har han virkelig lagt på.

- Det positionsskifte, Marius var igennem for et år siden, klarede han rigtig flot, og han har tilegnet sig elementer i sit spil, som er vigtige for en back.

- Når vi vælger at forlænge allerede nu, så er det dels for at anerkende den vigtighed Marius har i vores trup, hvor han var at betragte som stamspiller i sidste sæson, men også, fordi vi tror på, at der er et lag mere i ham, som vi sammen skal forløse i Superligaen. Marius var et talent på vej frem i NordicBet LIGA, da vi købte ham for halvandet år siden, og jeg synes, at tiden i Vejle foreløbig har vist, at vi så rigtigt ved at investere i en talentfuld spiller, og det er også en del af vores sportslige strategi, at vi skal være nysgerrige på unge talentfulde spillere i danske klubber, siger Marius Adrian Nicolae.

Som oprykningssæsonen skred frem erobrede Marius Elvius en fast plads som wingback i højreside, og herfra kvitterede han med blandt andet det vigtige sejrsmål mod Sønderjyske og flere assist.

- Det var et nemt valg at forlænge med klubben, hvor jeg trives og er en del af et godt omklædningsrum. Der er nogle rammer og et trænings- og udviklingsmiljø, som er meget tiltalende for mig, og hvor jeg kan se mig selv udvikle mig yderligere, indleder Marius Elvius.

- I spillertruppen er der en god dynamik med ældre og yngre spillere, som kommer med forskellige fodboldmæssige baggrunde, og de rutinerede spillere er gode til at lære fra sig og trænerstaben har skabt et kompetitivt miljø, som er udviklende at være i.

Han slog igennem på divisionsplan i HB Køge som kantspiller, men i Vejle er han blevet omskolet og rykket længere tilbage på banen.

- Mine spidskompetencer kommer i høj grad også i spil på backen, hvor jeg kan bruge min power fremadrettet, og hvor mit offensive spil også kan bruges. Jeg er stadig en ung fodboldspiller der skal lære, og det er fedt at blive vist den tillid fra klubben, som der også ligger i en tidlig forlængelse af kontrakten, siger Marius Elvius.

Marius Elvius debuterede mod FC Nordsjælland den 15. maj 2022 og er foreløbig noteret for 38 kampe og 3 mål for Vejle Boldklub. Han underskrev sin nye kontrakt hos Future Vejle-samarbejdsklubben Vejle Kammeraterne, hvor ungdomsspillerne William og Magnus efterfølgende stod klar til at forevige kontraktindgåelsen i det officielle pressebillede.