Kerim Sejdic skriver tre år med VB Akademiet

Foto: Daniel Abedeny

Kerim Sejdic (f. 2009) har skrevet en treårig kontrakt med Vejle Boldklub, hvor det 15-årige angrebstalent med det farlige venstreben har spillet, siden han skiftede fra Bramdrupdam GIF som U13-spiller.

Af Lars Christensen | 1. oktober 2024

Årgang 2009 er rykket op som U17-spillere denne sommer, og flere af dem har allerede gjort sig positivt bemærket på VB Akademiets U17 Liga-hold, der har fået en fornuftig start på den nye sæson. En af spillerne er den pågående og dygtige angriber Kerim Sejdic, og offensivtalentet har nu indgået sin første ungdomskontrakt.

Steen Thychosen, talentchef på VB Akademiet, ser gode fremtidsperspektiver i den unge angriber.

- Kerim Sejdic har været en talentfuld angriber i længere tid, og han har indtil videre taget springet fra U15 til U17 Ligaen godt. Han har altid lavet mange mål og med sit venstreben, sin fysiske tilstedeværelse og et godt presspil har han en god pakke. Med ryggen til mål er han stærk til at tage imod bolden, og så har han en god førsteberøring. Fysisk ser han fin ud allerede som førsteårsspiller, og han står godt rustet til, at det fysiske aspekt bliver vigtigere i de kommende år, siger Steen Thychosen.

Kerim Sejdic har allerede lavet sine første mål i U17 Ligaen, men det er ikke kun herhjemme, at talentet har vist sig frem. Spillerne fra 2009 var udenlands i begyndelse af september, og her gjorde flere af spillerne særligt væsen af sig.

- U16-holdet har netop været til en international turnering i Napoli, hvor flere af de store italienske klubber deltog. Her viste vores årgang 2009 sig rigtig stærkt frem, og Kerim greb i høj grad muligheden for at byde sig til overfor stærke modstandere og de mange klubber, der var repræsenteret. I U17 Ligaen mod Lyngby stemplede han ind med to kliniske afslutninger. Først med højrebenet og bagefter med venstrebenet, og han bliver allerede en håndfuld for modstanderne i denne sæson. Vi er glade for, at Kerim ser VB Akademiet som ideelt for sin videre udvikling, og vi glæder os over det fortsatte samarbejde med en talentfuld spiller, siger Steen Thychosen.

Kerim Sejdic, der er født den 9. marts 2009, scorede sine første mål for Seest Boldklub, inden han skiftede videre til Kolding Boldklub og derfra til Bramdrupdam GIF. I sommeren 2021 rykkede han nordpå til Vejle og VB Akademiet, hvor han har spillet siden U13.

- VB passede godt til mig, da jeg som U13-spiller forlod Bramdrupdam. Den spillestil og træning, de tilbød på VB Akademiet var udviklende for mit spil, og derfor skiftede jeg klub. Siden har jeg været inde i en god udvikling som fodboldspiller og scoret mange mål, og jeg er også glad for at skrive under på min første kontrakt her, siger Kerim Sejdic.

- Mine spidskompetencer er, at jeg er stærk på kroppen og gerne vil score mål, men både min teknik og mine afslutninger skal fortsat forbedres. Jeg vil gerne være en alsidig afslutter og score med både højre, venstre og hovedet, siger Kerim Sejdic.

Han er og holdkammeraterne er på plads ved 3F Superliga-kampene i Nørreskoven, når tiden tillader det mellem træning og kampe.

- Der er en god atmosfære på Vejle Stadion, og det er sjovt at se kampene med holdkammeraterne. Det er motiverende at se unge spillere fra VB Akademiet nå førsteholdet og gøre det godt. Jeg har mange drømme og håb for min fodboldfremtid og en af dem er at løbe ind på Vejle Stadion, siger Kerim Sejdic.

Kontrakten mellem Kerim Sejdic og Vejle Boldklub løber til 31. december 2027.