Jasin Assehnoun udlejes

Foto: Daniel Abedeny

Den 25-årige kantspiller færdiggør sæsonen i Grækenland.

Af Daniel Abedeny | 20. januar 2024

Vejle Boldklub og Volos F.C. er lørdag formiddag nået til enighed om betingelserne i den lejeaftale, der sender Jasin Assehnoun til den græske superligaklub. Lejeaftalen er gældende til 30. juni 2024 og indeholder ingen transferrelaterede optioner.

Jasin Assehnoun ankom til Vejle Boldklub i juli 2023 og står i efteråret noteret for 13 superligaoptrædener for klubben, hvoraf 11 var som indskifter.

Marius Adrian Nicolae, sportschef i Vejle Boldklub, forklarer årsagerne bag lejeaftalen:

- Jeg er overbevist om, at vi stadig har det bedste fra Jasin til gode, men hans ophold i Vejle Boldklub er indtil videre ikke gået, som nogen af os havde håbet. Jasin er en del af konkurrencen om de offensive pladser, og med Dimitris Emmanouilidis tilbage i truppen har vi fået nye muligheder oppe foran, som for nuværende bringer Jasin længere væk fra fast spilletid. Vores vurdering er derfor, at et lejeophold på et konkurrencedygtigt niveau er den bedste midlertidige løsning for alle parter.

- I Grækenland vil Jasin få en frisk start og blive en del af et dygtigt hold i et miljø, hvor han forhåbentlig vil tage de første sunde skridt mod sit høje topniveau, som vi i glimt så fra ham i efteråret. Jeg ser stadig en fremtid for Jasin i VB, og af samme årsag har vi arbejdet grundigt på at finde det rette match til ham for resten af sæsonen. På vegne af alle i klubben ønsker jeg ham et succesfuldt lejeophold og held og lykke.

Jasin Assehnoun rejste fredag til Grækenland for at færdiggøre sit skifte.