Jasin Assehnoun er ny VB’er

Foto: Daniel Abedeny

Den finsk-marokkanske kantspiller spillede i seneste sæson 29 kampe for FC Emmen i den bedste hollandske række. Han skifter til Vejle Boldklub på en fri transfer.

Af Daniel Abedeny | 21. juli 2023

24-årige Jasin Assehnoun har underskrevet en toårig kontrakt med Vejle Boldklub, dermed gældende til sommeren 2025. Udover sine i alt 74 kampe for FC Emmen har han optrådt for FC Espoo og FC Lathi fra Finland, som han har repræsenteret på U21- og A-landsholdsniveau.

Marius Adrian Nicolae, sportschef i Vejle Boldklub, vurderer, at den seneste tilføjelse til Vejle Boldklubs førsteholdstrup har gode forudsætninger for at spille en fremtrædende rolle for sin nye klub.

- Jasin Assehnoun er en spiller, som vi længe har fulgt, og som vi kender godt. Jasin har en stærk personlighed og gode færdigheder i det offensive spil, også på dødbolde. Hans profil stemmer med vores sportslige strategi, fortæller Marius Adrian Nicolae og uddyber:

- Det er således ikke uvæsentligt, at han er skandinav, at han kommer til Vejle efter en hel sæsons kampe for en klub i Æresdivisionen, og at han har valgt Vejle Boldklub til efter en grundig rekrutteringsproces, hvori Jasin undervejs tydeligt har givet udtryk for, at han kan se sig selv i vores projekt. Det er min overbevisning, at disse tre parametre vil medvirke til, at Jasin hurtigt og intuitivt tilpasser sig livet i Vejle og bliver en god spiller for Vejle Boldklub.

I den kommende sæson vil Jasin Assehnoun optræde i nummer 77 for Vejle Boldklub. Fredag morgen blev han præsenteret hos Future Vejle-samarbejdsklubben Bredballe IF, i selskab af Albert Tønnes og William Qvist fra samarbejdsklubbens U9-årgang.

- Jeg er lykkelig over at have min fremtid på plads her i Vejle Boldklub. Jeg og min agent har haft gode samtaler med sportschefen og cheftræneren, som begge har præsenteret et projekt med en klar strategi, som jeg kan se mig selv udfolde mig i.

- Faciliteterne er fantastiske, de mennesker i og omkring sporten, jeg foreløbig har haft mulighed for at hilse på, har taget godt imod mig og virker meget kompetente, og det føles virkelig godt at være her. Jeg er ankommet i form og er topmotiveret. Jeg er opsat på at gøre en forskel, og jeg glæder mig til at komme i gang, fortæller Jasin Assehnoun.

Fredag formiddag vil Jasin Assehnoun påbegynde arbejdet i VB Parken. Dermed er Vejle Boldklubs nye kantspiller i spil til søndagens sæsonpræmiere mod AGF i Aarhus.