Flø og Danmark færdige ved EM

Foto: DBU

Lasse Flø og det danske U19-landshold gik ikke videre fra den indledende pulje ved EM-slutrunden i Nordirland.

Af Lars Christensen | 23. juli 2024

Lasse Flø har repræsenteret Vejle Boldklub i den danske trup ved EM-slutrunden i Nordirland. Det er første gang nogensinde, at et danske U19-landshold har kvalificeret sig til de afsluttende kampe om EM-titlen.

De danske talenter endte i en på papiret hård pulje med Spanien, Frankrig og Tyrkiet. Åbningskampen mod Spanien endte med et knebent nederlag på 1-2, opfølgeren mod Frankrig endte 2-4 efter to sene danske reduceringer og endelig blev det til et uafgjort 3-3-opgør mod Tyrkiet.

Fem af de otte deltagende nationer ved EM skal videre til U20 VM i Chile om et år, men selvom danskerne havde føringen i den sidste puljekamp mod Tyrkiet, så blev det til et remis, og dermed kom landstræner Morten Eskesens mandskab hverken videre ved EM eller spillede sig ind i VM-varmen.

18-årige Lasse Flø, der er forsvarsspiller, fik en sen indskiftning mod Spanien, så opgøret mod Frankrig fra bænken, mens han spillede de første 58 minutter af opgøret mod Tyrkiet på højrekanten.