David Čolina returnerer til Nørreskoven

Foto: Daniel Bank

Vejle Boldklub er blevet enig med den tyske Bundesliga-klub FC Augsburg om en lejeaftale med købsoption, gældende for sæson 2024-25. Dermed vender 24-årige David Čolina tilbage til Nørreskoven, hvor den dygtige venstreback huserede i foråret.

Af Morten Pelch | 20. juli 2024

Vejle Boldklubs sportschef Marius Adrian Nicolae er tilfreds med, at klubben har fået en aftale i stand med klubbens førsteprioritet på backpladsen.

- Vi har ønsket at få David Čolina tilbage til Vejle Boldklub, og vi har forsøgt flere gange. Nu er det heldigvis blevet en realitet, og det skyldes både velvilje fra Augsburg og et stort ønske hos David Čolina om at komme tilbage til Vejle Boldklub. Vi skal altid have to muligheder på venstre back, og David viste sine åbenlyse kvaliteter på den position igennem foråret, fortæller Marius Adrian Nicolae og fortsætter:

- Vi får en spiller ind, der kender omklædningsrummet, ligaen og trænerens tilgang til både trup og kultur. Det skal man ikke underkende, når vi igen ser ind i en svær sæson, hvor det udelukkende handler om at overleve i 3F Superligaen. Jeg er glad for at vi har fået David tilbage. Vi har gjort en stor indsats for det, og det er dejligt, når indsatsen også bærer frugt, lyder det fra Marius Adrian Nicolae.

David Čolina ser frem til igen at blive en del af Vejle Boldklubs omklædningsrum og trække VB-trøjen over hovedet.

- Jeg havde en rigtig god halvsæson her i foråret. Klubben overlevede, og vi spillede nogle fantastiske kampe på Vejle Stadion med mange fans på lægterne. Det siger sig selv, at jeg har ønsket at komme retur, når vi til sidst fik det hele til at gå op. Jeg glæder mig til at blive en del af denne gode klub igen, og så venter der en lang sæson, hvor vi som trup igen skal bevise, at vi kan gøre det samme som i foråret. Nemlig at overleve i 3F Superligaen. Jeg glæder mig til at spille foran klubbens mange fans og tilskuere igen, fortæller den kroatiske venstreback.

Vejle Boldklub tager imod Randers FC i morgen søndag d. 21. juli kl. 16.00 på Vejle Stadion.