Årets sidste hjemmekamp markeres som Kong Hans Eg-kamp

Grafik: Vejle Boldklub

Til søndagens kamp mod Lyngby BK markerer og hylder vi den afgørende forskel, som vores samarbejdspartnere i Kong Hans Eg-initiativet gør for trængte børn og familier i vores lokalsamfund. En specialdesignet Kong Hans Eg-kollektion, produceret i samarbejde med Adidas og SPORT 24, lanceres til salg i VB-shoppen søndag på Vejle Stadion, og alle spillertrøjer fra kampen bortauktioneres efterfølgende.

Af Daniel Abedeny | 8. november 2023

På tværs af generationer, gennem Vejle Boldklubs over 130 år lange historie, har vi stolt kunnet kalde Nørreskoven vores hjem. Nørreskoven har en omfattende historisk betydning for byen, for Vejle Boldklub og det fællesskab, som binder vejlensere og VB’ere sammen.

De dybe rødder i det fællesskab er tydeligst manifesteret i Kong Hans Eg, den stolte stilkeg, som siden det 16. århundrede har stået stolt med sine knejsende trækroner på Roms Hule gennem krige og katastrofer, solskin og regn – og sejre og nederlag. Kong Hans Eg lægger derfor også navn til Vejle Boldklubs CSR-politik, Kong Hans Eg-initiativet. Kong Hans Eg-initiativet er stiftet i samarbejde med en særlig gruppe samarbejdspartnere i erhvervsnetværket, som alle er aktive bidragydere i vores arbejde med at hjælpe trængte børn og familier i Vejle og omegn.

Det er netop det arbejde, som vi i fællesskab markerer søndag, når Vejle Boldklub brager sammen med Lyngby BK i årets sidste hjemmekamp i Nørreskoven.

Ny Kong Hans Eg-kollektion får debut

Sammen med Adidas og SPORT 24 lancerer Vejle Boldklub en Kong Hans Eg-kollektion, som er produceret i et stærkt begrænset oplag, og som kun vil kunne købes søndag i VB-shoppen på Vejle Stadion. Nørreskoven løber igennem hele den specialdesignede kollektion, og de forskellige elementer – om det så drejer sig om den hvide tredjetrøje, det nye træningstøj eller det afslappede casual wear – vil helt sikkert vinde nye tilhængere iblandt VB’ere.

Mads Bro Hansen, salgschef i Vejle Boldklub, forklarer baggrunden for den første Kong Hans Eg-kamp i klubbens historie.

- At Kong Hans Eg-initiativet har formået at slå rødder og har kastet flere godgørende projekter af sig, skyldes udelukkende en gruppe samarbejdspartnere, som aktivt har valgt et socialt ansvar til i deres engagement i Vejle Boldklub. Derfor har vi internt mellem salg og kommunikation arbejdet i længere tid på en hyldest af initiativet og af de samarbejdspartnere, som er årsagen til det. Og jeg må i al beskedenhed sige, at jeg er meget tilfreds med det arrangement, vi nu kan præsentere. En stor tak skal der lyde fra klubben til alle samarbejdspartnere, både under Kong Hans Eg og øvrige samarbejdspartnere i erhvervsnetværket, som har bidraget hertil.

- For det store arbejde er nu kulmineret med Kong Hans Eg-kampen, en matchday-begivenhed, der omfatter både specialdesign af en ny kollektion, eksklusivt salg i VB-shoppen, banehyldest af vores Kong Hans Eg-samarbejdspartnere, en omfattende kampagne samt et nyt strategisk samarbejde med en ledende aktør inden for godgørende auktioner af kampbårne spillertrøjer.

Grafik: Vejle Boldklub

Nyt strategisk samarbejde med MatchWornShirt skal bidrage til større donationer

I forbindelse med Kong Hans Eg-kampen har Vejle Boldklub således indgået et strategisk samarbejde med en af Fodboldeuropas største og mest anerkendte forhandlere af kampbårne spillertrøjer. MatchWornShirt har samarbejder med blandt andre PSG, Manchester City, AC Milan og nu også Vejle Boldklub.

- Vejle Boldklubs nye samarbejde med MatchWornShirt skal ses i forbindelse med vores forøgede investeringer i klubbens brandmæssige identitet og samfundsansvar. Den eksponering og know-how, som et samarbejde med MatchWornShirt giver, vil med sikkerhed sikre større donationer til vores fortsatte sociale arbejde under Kong Hans Eg-initiativet, forklarer Mads Bro Hansen.

Så snart kampen mellem Vejle Boldklub og Lyngby BK er sparket i gang, vil en online auktion af de udgaver af den nye tredjetrøje, som førsteholdet spiller i, blive sat i gang hos MatchWornShirt. Hele overskuddet fra den auktion går ubeskåret til et nyt samfundsprojekt under Kong Hans Eg-initiativet, som offentliggøres senere i år.

Praktisk overblik: Matchday den 12. november

• Kong Hans Eg-kampen mellem Vejle Boldklub og Lyngby BK spilles søndag klokken 14:00
  • VB-shoppen på Vejle Stadion, hvor hele den nye Kong Hans Eg-kollektion kan købes, åbner klokken 12:00
  • Kong Hans Eg-kollektionen er specialdesignet og produceret i et stærkt begrænset oplag – der produceres ikke flere udgaver end dem af første oplag