Čolina: Vinder en fifty-fifty kamp

Foto: Johnny Kristensen

Čolina pegede på Juwaras udligning til 1-1 kort efter OB’s føringsmål som den vigtigste af Vejle Boldklubs mål i sejren over OB. - Det var et stærkt signal at svare igen med det samme, og det flyttede momentum, siger han efter kampen.

Af Lars Christensen | 7. maj 2024

Der var endnu en gang en startplads til David Čolina på wingbacken i venstre side, da Vejle Boldklub tog imod OB i den meget imødesete duel i Nørreskoven.

- Vi gør vores arbejde perfekt. Det er ikke alt der lykkes, men vi spiller med stor intensitet, er passionerede i alt, hvad vi gør, og så bliver vi båret frem fra tribunen. Det var en elektrisk stemning, der blev skabt omkring os, og vi kvitterede med en stor anden halvleg, siger David Čolina.

- Kvaliteten manglede i noget af vores spil, men det blev opvejet af den energi, vi lagde i kampen. Det kan lyde lidt mærkeligt, men vores vigtigste scoring var udligningen til 1-1. Vi slog tilbage allerede et minut efter, at de kom foran. Det var et vigtigt signal til alle, og så var opspillet godt. Det var enkelt. Provstgaard slog en god bold op, som Onugkha sendte videre til Juwara, som han sparkede ind, og så havde vi momentum, siger David Čolina.

Kampen lå på vippen i løbet af anden halvleg, hvor Kadrii havde en nærgående afslutning inden Onugkha scorede til 2-1.

- Spillemæssigt og målt på chancer er det meget fifty-fifty. Vi går lidt længere frem på dem i anden halvleg for at fremprovokere en afgørelse, og så lykkes vi med vores plan. Det var at søge deres bagrum i omstillingerne, og det gjorde vi næsten til perfektion, og skal jo faktisk dræbe kampen helt efter den tredje scoring. Vi får sat vores kantspillere op i gode positioner, og så er vi kliniske i feltet, siger David Čolina.

- Vejle Stadion kan virkelig noget på en aften som i aften. Vores præstation og resultat lagt sammen med atmosfæren gjorde det fantastisk at opleve. Det skal vi have mere af, for vi har nogle meget vigtige kampe foran os. Alt er stadig åbent, det er vigtigt at huske, siger David Čolina.