Vejle Boldklub tager kampen op mod kræft, når holdet i hjemmekampen mod Vendsyssel FF spiller i en særlig Knæk Cancer-fodboldtrøje fra hummel.

Hver dag dør 22 danske mænd af kræft. Det svarer til to fodboldhold – og dermed en aflyst fodboldkamp hver eneste dag!

Det er dystre tal, og derfor har hummel taget initiativ til at støtte kampen mod kræft via Knæk Cancer 2019 sammen med Kræftens Bekæmpelse og TV 2.

hummel har udviklet en særlig Knæk Cancer-fodboldtrøje, som hver af hummels store danske fodboldsponsorater vil bære i én kamp. For Vejle Boldklubs vedkommende gælder det hjemmekampen mod Vendsyssel FF i Nordic Bet-Ligaen den 6. oktober. Resten af hummels sponsorklubber vil bære en trøje med det samme sorte design, hvor det kun er klubbernes logoer og diskrete antydninger af de respektive klubfarver, der adskiller de syv forskellige spillesæt. På alle trøjer er hummels normale logo erstattet af den kendte Knæk Cancer-blomst, der symboliserer den gode sag.

Også hummels sponsorat med Dansk Boldspil-Union bliver en del af kampagnen, da det danske herrelandshold i kampen mod Luxembourg den 15. oktober ligeledes vil spille i en specialdesignet rød Knæk Cancer-trøje. Samler man de syv sorte klub-trøjer med den røde DBU-trøje dannes en hummel-udgave af Knæk Cancer-blomsten.

Den særlige VB Knæk Cancer-fodboldtrøje bliver sat til salg i et begrænset antal, og for hvert solgt eksemplar doneres 150 kroner ubeskåret til Knæk Cancer.

Udover det almindelige salg bliver alle de såkaldt ’Match Worn’-trøjer fra kampen mod Vendsyssel også sat til salg. Det betyder, at de trøjer som VB-spillerne har haft på i kamp, bliver bortauktioneret via Odendo.dk fra mandag den 21/10 kl. 10.00. Her går hele det indkomne beløb til Knæk Cancer.

Samarbejde på tværs af klubfarver – for en større sag

”Vi er rigtig stolte af, at hummel – med støtte fra alle klubberne samt DBU – har haft lyst til at bidrage til Knæk Cancer 2019. Det er imponerende, at så mange kan samles om samme sag, og jeg bliver imponeret og glad, når jeg kaster et blik ned over listen af parter, der er involveret i dette samarbejde. Fodbold kan noget helt særligt, når det handler om at samle og engagere folk, så vi glæder os meget til at følge hummels kampagne frem mod showet den 26. oktober. Det bliver sjovt at se de særlige Knæk Cancer-fodboldtrøjer på fodboldstadions over hele landet. Og vi håber selvfølgelig, at Danmarks fodboldfans vil støtte op om hummels initiativ,” siger administrerende direktør i Kræftens Bekæmpelse, Jesper Fisker.

hummels administrerende direktør, Allan Vad Nielsen, supplerer:

”Hver tredje dansker får kræft, og alt for mange danskere dør af sygdommen hver eneste dag. I gennemsnit dør 22 danske mænd – svarende til to fodboldhold – om dagen af kræft, og erfaringerne fra Kræftens Bekæmpelse viser, at især mænd er for dårlige til at tage til lægen i tide. Igennem vores fodboldsponsorater har vi mulighed for at komme i kontakt med en stor del af de danske mænd, og derfor ligger vores nye samarbejde med Knæk Cancer lige til højrebenet.”

”Jeg er glad for, at det er gået op i en højere enhed, og at vi har formået at samle så mange af vores sponsorater om en fælles sag. Når man tænker på, at de hver eneste dag kæmper mod hinanden i tabellen, så har det været rørende at opleve klubbernes samarbejdsvillighed på den her kampagne. Herfra skal lyde en stor tak til alle involverede klubber samt DBU, og vi glæder os til sammen med alle involverede at få samlet et så stort beløb ind som muligt til Knæk Cancer.”

Kampagnen kulminerer lørdag den 26. oktober, hvor det store Knæk Cancer-show løber af stablen direkte på TV 2. Her vil den samlede donation blive afsløret.

Salget af Vejle Boldklubs Knæk Cancer-fodboldtrøjer begynder lørdag den 5. oktober kl. 16.00 online på BOOZT.com, ligesom den også kan købes på Vejle Stadion i forbindelse med kampen mod Vendsyssel søndag den 6. oktober. Herefter findes den i SPORT 24 i Vejle. Trøjen har en vejledende udsalgspris på 399 kroner.

Om hummel:

hummel er grundlagt i 1923 og et af verdens ældste sportsbrands. Virksomhedens kernemission er at gøre en positive forskel i verden med sport som omdrejningspunkt. hummel drives med afsæt i den særlige Company Karma filosofi og stræber mod at drive en profitabel forretning med en høj grad af social ansvarlighed. Hummel designer, producerer og markedsfører kvalitets sports- og fashionprodukter til både voksne og børn. hummel er privatejet og en del af Thornico Group.