Vejle Boldklubs U15-, U17- og U19-mandskab er stadigvæk på træningslejr i Tyrkiet, hvor hverdagen byder på en tilværelse som professionelle fodboldspillere. Nedenfor følger de seneste indlæg fra spillerne på træningslejren. Først er det Sune Aarup fra U17-holdet, der skriver om dag 4, inden U15-spillerne Simon Aas og Lasse Flø skriver om dag 5 og 6:

Dag 4:
I dag har vi fået lov at sove længe, fordi at vi først skulle træne kl 12:00. Vi havde en taktisk træning i dag med bl.a. 11v11. Vejret til træningen i dag var ret varmt og vindstille. Det gav gode forudsætninger for en god træning. Så da vi kom tilbage til hotellet gik vi direkte til frokost, hvor vi derefter havde fritid/hvile indtil aftensmad. Efter aftensmad havde vi lidt fritid før vi skulle ned og høre et oplæg om kost med Kenny. Vi havde arrangeret en lille FIFA turnering, som vi begyndte på efter oplægget.
– Sune Aarup U17

Dag 5:
Det har været en god dag. Dagen starter med at vi vågner klokken 9:15 og derefter ned til lækker morgenmad klokken 9:30. Så er der ellers bare hygge på de forskellige værelser til klokken bliver 11:30, hvor vi skal til træning. Der venter en taktisk god træning, den starter med at vi skal varmes godt op af vores fysiske træner Kenny, som er altid en fornøjelse. Efter træningen skal depoterne fyldes op med noget lækkert pasta, kylling og salat. Så får vi lige en times tid til at slappe af, og så går turen 500 m på gå ben ned til Bazar, som er sådan et markedet, men som viste sig ikke at have så meget at byde på som forventet. Turen gik hurtigt hjem igen men dog med lidt falske underbukser og bukseshorts til nogen af U 15 spillerne. Så har vi ellers bare 3 timer ind til aftensmaden, som bliver brugt til bl.a. Pool, Fitness og slappe af på værelserne. Til aftensmad står den på Pasta, Kød og salat i buffeten imens der bliver grinet og hygget omkring de forskellige borde, det gælder for alle årgange samt trænere. Dagen slutter af med hygge på værelserne, indtil klokken bliver 21:30, hvor man skal være på sine værelser. 22:30 er det GODNAT!
– Simon Aas Rolsted Larsen U15

Dag 6:
Vi startede dagen ud med den sædvanlige morgenmadsbuffet. I dag fik alle årgangene lov til at sove lidt længere end det normale, da vi først skulle spise kl. 09:30, hvilket jeg formoder var dejligt for alle.
Efter morgenmaden skulle vi have dagens træningspas. Vejret var okay fodboldvejr, men ikke noget specielt godt ferievejr. Det regnede lidt og det var ikke specielt varmt. Direkte efter træningen tog vi ned og spiste frokost. Efter frokosten har vi bare haft en masse tid til at slappe af og hygge os. Da klokken blev 19:00 skulle vi spise aftensmad. Efter maden havde vi møde om styrketræning med Kenny. Mødet varede i omkring 45 min, og det var fint nok at få lidt mere viden om det. Efter det havde vi lidt mere fritid,
inden vi skulle i seng. Alt i alt var dag 6 en god dag, ligesom alle de foreløbige dage har været.
– Lasse Flø U15

I dag torsdag står den på træningskampe mod FC Vista fra Rusland for både U17- og U19-mandskabet.